انقلاب اسلامی، ثمره نرمش قهرمانانه امام حسن مجتبی (ع) است

امام جمعه پاتاوه گفت: انقلاب اسلامی، ثمره مبارک راهبرد نرمش قهرمانانه امام حسن مجتبی علیه السلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز( ۳ فروردین ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به موضوع تقوا، دعا و استغفار از نظر حضرات معصومین علیهم السلام به سخنی از رسول اکرم (ص) اشاره و اظهار کرد: «هر کس دوست دارد که عمرش طولانی، روزی‌اش زیاد شود، تقوای الهی پیشه کند و صله رحم نماید».

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه دعای روزه‌دار رد نمی‌شود، گفت: خداوند متعال در هر شب ماه رمضان می‌فرماید: «به عزت و جلالم سوگند، به فرشتگان فرمان داده‌ام درهای آسمان‌ها را بر روی بندگان دعا کننده من بگشایند».

وی ماه رمضان را، ماه استغفار، روزه و ماه دعا دانست و در ادامه به نقل از امام علی(ع)، افزود: «بر شما باد در ماه رمضان به بسیاری استغفار و دعا».

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز با تبریک سال جدید به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، از لسان معظم له اشاره و بیان کرد: «شعار سال گذشته به خوبی محقق شده ولی مطلوب نبود، زیرا نباید توقع داشت چنین موضوع مهمی در مدت زمان یک سال تحقق کامل یابد، در سال جدید نیز مسئله عمده کشور همچنان (اقتصاد) است، جهش در تولید بدون حضور مردم در اقتصاد و عرصه تولید مکان‌پذیر نیست».

خطیب نماز جمعه پاتاوه ادامه داد: معظم له فرمودند «باید موانع حضور مردم در بخش تولید برطرف شود و ظرفیت‌های بزرگ مردمی فعال شوند، سال‌هاست دشمنان تلاش می‌کنند که اقتصاد کشور را به زانو در بیاورند که با همت جوانان موفق نشدند و نمی‌شوند» .

وی از لسان مقام معظم رهبری، بیان کرد «برای اینکه اقتصاد کشور شکوفا شود، باید همه چرخ دنده‌های بزرگ و کوچک به راه بیفتد، به حمدالله، دولت کنونی از لحاظ تحرک و فعالیت انصافاً نمره بالایی می‌گیرد و تلاششان تلاش خوبی است و تحرک بین المللی دولت در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و سیاسی عالی است».

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه سیاسی با تبریک مناسبت «هفتم فروردین، ۱۵ رمضان» سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، گفت: آن حضرت، الگوی نفاق ستیزی، تجلی نام احسان الهی و مجمع فضائل الهی است.

امام جمعه شهر پاتاوه یادآور شد: امام حسن مجتبی علیه السلام زمینه ساز عاشورا، تداوم امامت در شیعه و در خاندان پیامبر اسلام(ص) بود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که انقلابی بودن یعنی همه راه‌ها و شیوه‌ها را در زمان و در هنگامه خود به کار بستن، لذا انقلاب اسلامی، ثمره مبارک راهبرد نرمش قهرمانانه امام حسن مجتبی علیه السلام است.

حجت الاسلام سیادت در وصف آن امام بزرگوار از قول رسول اکرم (ص)، افزود: وجود مبارک حضرت امام حسن علیه السلام را مرتبط با وصف الهی (احسان )معرفی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه پاتاوه در بخش سوم خطبه نیم نگاهی به دست آورده‌های روابط ایران و عربستان انداخت و گفت:برگرداندن سوریه به جمع متحدان و کشورهای عربی با عملیات «طوفان الاقصی» روابط ما با عربستان گرم تر و دوستانه‌تر شد.

وی گفت: در جنگ غزه، انصارالله یمن میدان عمل را در دریای سرخ به دست گرفت و حمایت عربستان از یمن و کمک نکردن به آمریکا علیه یمن، تحولات لبنان، بحرین و عراق کاهش تنش‌های منطقه هستند.

کد خبر 1755747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha