تولید داخلی کلید اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور است

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: اقتصاد مسئله اصلی و نقطه ضعف اساسی کشور با محوریت تورم، اشتغال و ارزش پول ملی بوده و تولید داخلی کلید اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» امروز در خطبه های نماز جمعه امروز ماگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت موضوع خطبه نخست را در رابطه با بالاترین ذخیره حیات قرار داد و اظهار کرد: انسان تا به چیزی معرفت پیدا نکند، محبت پیدا نمی‌کند، ارزش انسان به مقدار محبت اوست و هر کسی با محبوبش محشور می‌شود.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: اگر انسان بخواهد دوست امیرالمومنین امام علی علیه السلام و اولادش شود، ذخیره‌ای بالاتر از تولا و تبرا نیست، باید بعد از معرفت به خدا، آنان را اولیا خویش قرار بدهد.

وی ضمن تاکید به نمازگزاران مبنی بر اینکه تلاش کنید امام علی علیه السلام و اولادش را دوست داشته باشید، ادامه داد: دوست داشتن امیرالمومنین امام علی علیه السلام که یکی از ارکان اصلی دین به نام ولایت است، دوست داشتن فقط این نیست که آنان را به عنوان سرپرست قبول داشته باشیم، بلکه باید در تمام نمازها به یاد آنها باشیم.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه شهادتین در متن عبادت قرار گرفته است، افزود:  دوستی با خدا و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام به آسانی حاصل نمی‌شود، بلکه دوستی زمانی میسر می‌شود که وصل به معرفت باشد.

خطیب نماز جمعه مارگون معرفت باطن را عبادت دانست و خاطرنشان کرد: تا انسان معرفت پیدا نکند، لذت دوستی و عبادت با خدا را نمی‌تواند بچشد.

وی بیان کرد: روزی یکی از اعراب بادیه نشین خدمت رسول خدا(ص) شرفیاب شد از قیامت و صحنه محشر سوال کرد حضرت فرمودند: «برای قیامت چه حاضر کرده‌ای؟ عرض کرد هیچ، ولی خدا و رسولش را دوست دارم».

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: انسان با محبوب خویش همراه است، یعنی اگر محبت صادقانه باشد، با محبوب خود محشور می‌شود، اگر کسی دوست خدا و اهل بیت(ع) و دوست امیرالمومنین علی علیه السلام شد، مگر ممکن است کار آنها را انجام ندهند، دوست کار محبوب را انجام می‌دهد.

امام جمعه شهرستان مارگون یادآور شد: کسانی که در این ماه مبارک رمضان روزه‌دار هستند، دوست خدا و اهل بیت علیهم السلام هستید، چون اگر معرفت نداشتید این دوستی ایجاد نمی‌شد و عمل به شرع خدا صورت نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: کسانی که دم به بی‌حیایی، روزه خواری، گناه، فساد و فحشا می‌زنند بدانند معرفت ندارند و نمی‌توانند دوست خدا و اهل بیت علیهم السلام باشند.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: باید توجه کرد آن چیزی که باعث متعالی شدن درجات انسان‌ها در پیشگاه خداوند متعال می‌شود، دوست داشتن زبانی، قلبی و عملی ذات اقدس الهی و اهل بیت علیهم السلام است.

امام جمعه شهرستان مارگون یکی از مصداق‌های دوست داشتن خدا و اهل بیت (ع) را احساس مسئولیت در قبال دین و شرع خدا دانست و افزود: خداوندی که برای تمام لحظات عمر ما برنامه قرار داده، یقیناً اگر شرع خدا را عمل کنیم، هم باعث نجات خود در دنیا شده‌ایم هم در آخرت، لذا باید در قبال دین خدا و شرع خدا احساس مسئولیت کنیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه مارگون نام گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید و مشارکت مردم» را یادآور شد و گفت: مقام معظم رهبری شیرینی‌های سال ۱۴۰۲ را حضور حماسی مردم، اجتماعات روز قدس و ۲۲ بهمن، تحرک بین المللی دولت در عرصه‌های گوناگون، تولیدات زیربنایی در سراسر کشور و پیشرفت‌های چشمگیر علمی و فناوری دانستند.

حجت الاسلام خواجه پور به تلخی های سال گذشته از دید معظم له اشاره و ادامه داد: «در رابطه با تلخی‌های سال ۱۴۰۲حوادث اتفاق افتاده برای ماموران و حافظان امنیت، حادثه تلخ کرمان در سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، سیل سیستان و بلوچستان در اواخر سال و حوادث غزه» را به عنوان تلخ‌ترین مسئله خارجی مطرح کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «در رابطه با ارزیابی تحقق شعار سال ۱۴۰۲ به پیشرفت‌هایی در هر دو بخش شعار صورت گرفته، البته نه به اندازه مطلوب» یعنی مقام معظم رهبری هنوز برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و مسائل معیشتی انتظارات بیشتری از دولت دارند که انشالله در این زمینه دولت باید تلاش بیشتری انجام دهد.

وی با بیان اینکه ما فقط به مشکلات توجه می‌کنیم، معایب را می‌بینیم و محاسن دولت را هم ببینیم، افزود: دولت مسئله تورم را خیلی کاهش داده، یارانه و سبد کالا، افزایش حقوق کارگران، معلمان و کارکنان ارتباط مسالمت آمیز و تاثیرگذار با کشورها برای رفع مشکلات اقتصادی و دیگر مسائل از برنامه‌های دولت بوده که قابل تحسین است.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: دلیل انتخاب شعار سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری هم این است که اقتصاد مسئله اصلی و نقطه ضعف اساسی کشور با محوریت تورم، اشتغال و ارزش پول ملی است و تولید داخلی کلید اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور است.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: در رابطه با اهمیت مشارکت مردم در تولید ملی باید گفت جهش تولید ملی بدون مشارکت و حضور مردم اتفاق نخواهد افتاد و مردم باید در جهت جهش تولید ملی همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با الزامی کردن شعار سال فرمودند: «هم اقتصاد باید مردمی شود، هم مردم در تولید ملی مشارکت کنند و هم ظرفیت‌های مردم به نفع کشور فعال شود».

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی علیه السلام، گفت:در کتاب «کنز العمال فی سنن الاقوال و الافعال»حدیثی از پیامبر خدا نقل شده که در نزد علمای اسلام اعم از شیعه و سنی دارای منزلت والایی است.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: در این کتاب آمده پیغمبر خدا امام حسن مجتبی علیه السلام را بر زانوی خود نشاند و فرمود: «این منیت گویای این حقیقت است که امام حسن مجتبی علیه السلام مانند نبی مکرم اسلام جامع تمام فضایل الهی است» به همین جهت ابن شازان قمی در کتب اهل سنت از وجود مبارک پیغمبر اسلام نقل می‌کند که پیغمبر فرمود:«لَوْ کَانَ اَلْفَضْلُ شَخْصاً لَکَانَ اَلْحَسَنَ» اگر فضیلت به صورت یک انسان مجسم در آید آن حسن است»، اگر فضیلت را تصور کنند تصویر آن امام حسن مجتبی علیه السلام است.

وی افزود:  امام حسن مجتبی علیه السلام در قبال دین احساس مسئولیت کرد، او با کرم، ایمان، وفاداری‌ و شجاعت خود توانست عده زیادی را به دین مبین اسلام جذب کند.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن گلایه‌ از کسانی که حرمت ماه مبارک را نگه نداشته و در جامعه دم به مسائلی زدند که رضایت خدا و پیغمبر خدا در آن نیست، گفت: کسانی که دم به گناه و فحشا در جامعه می‌زنند، یقیناً معرفت به خدا و اولیای الهی ندارند.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که مسلمان، شیعه و در صدر این کشور رهبری فرزانه، اندیشمند و الهی قرار گرفته است، او نائب امام زمان(عج) است و برای مصالح کشور و ترویج دین مبین اسلام تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عزیزانی که علاوه بر اینکه شرع اسلام را زیر پای خود قرار دادند و رعایت نکردند، چرا کسانی که خود شرع اسلام را رعایت نمی‌کنند دیگران را هم به له کردن شرع اسلام دعوت می‌کنند؟

حجت الاسلام خواجه پور گفت: کسانی که به بهانه مشکلات اقتصادی دست به هر منکری می‌زنند بدانند هدف آنها مسئله اقتصادی نبوده و نیست، هدف آنها تحقق اهدف دشمن بوده است.

امام جمعه شهرستان مارگون با ذکر این سوال که آیا در سال گذشته مشکلات اقتصادی، هجمه‌های دشمن و تحریم‌ها وجود نداشت؟، افزود: چطور۴۳ سال بعد از انقلاب با همه مشکلات هویت دینی را حفظ کردیم، اما در دو سال اخیر بعضی‌ها به بهانه‌های مختلف دینشان را نشانه گرفتند.

وی خطاب به خواهران و برادران مسلمان، گفت: خواهر من برادر من می‌دانیم که دلتان متعلق به این جبهه است، اما این جبهه یار می‌خواهد و زمانی می‌توانید زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنید که با انجام فرایض دینی و ترک گناه یار امام زمان(عج) شوید.

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: حداقل به حرمت ماه خدا گناه نکنیم، به حرمت امیرالمومنین امام علی علیه السلام سیزده به در را هلهله، شادی و روزه‌خواری نکنیم.

خطیب نماز جمعه مارگون اظهار کرد: امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمود:«النَّاسِ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا» مردم در خوابند و زمانی که از دنیا رفتند بیدار می‌شوند».

وی یادآور شد: در زمان امام علی علیه السلام که خود مجسمه عدل، عدالت و برقراری عدالت بود، آیا مسئولان اختلاس نداشتند؟ آیا مشکلات اقتصادی نبود؟ اما همین طلحه‌ها و زبیرهایی که سیف الاسلام بودند به خاطر پست، مقام، شکم خود و مسائل دنیایی جنگ جمل را به وجود آوردند و به روی امامشان شمشیر کشیدند.

کد خبر 1755751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha