کشف حجاب به اسم‌گردشگر قابل پذیرش نیست

امام جمعه شهرستان دنا گفت: کشف حجاب به اسم‌گردشگر قابل پذیرش نیست، فلذا شورای تاُمین و نهادهای مربوطه خود را موظف به اجرای قانون و شرع مقدس بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبیستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید مصطفی واهبی زاده» امروز در خطبه های نماز جمعه شهر سی سخت ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا محافظت از خود است که در دام شیاطین و نفس سرکش نیفتیم.

امام جمعه شهرستان دنا با اشاره به اینکه تقوا سپر دفاعی انسان موُمن در مقابل شیطان و نفس است، گفت: تقوا شکرگزاری و استفاده صحیح از نعمت های بیکران الهی است.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان برای تقرب به پروردگار، برای بندگی خدا و دورشدن از گناه و شیطان است، افزود: ماه مبارک رمضان یکی از نعمت های خداوند بوده که هم باید بابت نعمت ماه مبارک شکرگزار خدا باشیم و هم به خوبی از این نعمت بهره مند شویم.

حجت الاسلام واهبی زاده در خطبه سیاسی نماز جمعه امروز شهر سی سخت، یادآور شد: علم، شجاعت، تقوا، زهد، عبادت، متانت، حلم، شجاعت، سیاست، مدیریت، دستگیری از بیچارگان، وقار و امامت از اوصاف امام حسن مجتبی علیه السلام است.

خطیب نماز جمعه شهر سی سخت خاطرنشان کرد: عدم تحلیل سیاسی درست در امت اسلامی و عدم بصیرت دو حلقه مفقوده در زمان امام حسن علیه السلام منجر به آن صلح تحمیلی شد.

وی ادامه داد: فقدان بصیرت و فقدان تحلیل سیاسی از وضعیت موجود دو عاملی بود که نتیجه آن شهادت مولای متقیان و صلح تحمیلی بر امام حسن علیه السلام شد.

حجت الاسلام واهبی زاده بیان کرد: چنانچه امروز این دو آسیب وجود داشته باشد، گسست اجتماعی، شکست نظام و کشور را درپی خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان دنا افزود: چند دستگی در میان امت و لشکر اسلامی، وجود خوارج در لشکر امام علیه السلام، وجود طرفداران اموی در لشکر اسلام، وجود افراد سودجو و دنیاطلب، وجود فرماندهان خائن و مرعوب شده اموی، اختلاف در عقیده، عدم تحلیل سیاسی درست از زمان و عدم شناخت از جایگاه امامت مسائلی بودند که امام حسن علیه السلام را به سمت آن صلح تحمیلی کشاند.

وی تاکید کرد: چنانچه در زمان امام حسن علیه السلام، امیرالموُمنین(ع)، امام حسین یا پیامبراکرم صلوات الله علیهم می بودند، باز همان تصمیم و اقدام امام حسن علیه السلام را درپیش می گرفتند.

حجت الاسلام واهبی زاده به نام گذاری سال جدید از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: «جهش تولید با مشارکت مردم» عمق اعتقاد امام جامعه به حضور مردم در تمامی عرصه های کشور و نظام‌ است.

خطیب نماز جمعه شهر سی سخت ضمن تاکید بر اینکه دولت دست از تصدی گری و ریاست بر اقتصاد بردارد و وظیفه تسهیل گری را انجام دهد، اظهار کرد: در استان و شهرستان ما مسئولین با توجه به ظرفیت های منطقه، سطح توانایی و آمایش جغرافیایی برای زیرساخت ها ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه نیاز به آب، برق، گاز، جاده، تسهیلات قابل ورود هست، اقدام‌کنند و انجام کار تولیدی و اقتصادی را در اختیار مردم بگذارند.

حجت الاسلام واهبی زاده گفت: ظرفیت گردشگری، باغستان ها، فروعات آنها تا صنایع تبدیلی و کارگاه های زودبازده از جمله مواردی است که می توان به آن تکیه کرد و شعار سال را در شهرستان دنا و شهر سی سخت محقق نمود.

امام جمعه شهرستان دنا تصریح کرد: کشف حجاب به اسم‌گردشگر قابل پذیرش نیست، فلذا شورای تاُمین و نهادهای مربوطه خود را موظف به اجرای قانون و شرع مقدس بدانند.

وی ضمن تاکید بر اینکه طراحی دشمن عقب نشینی امت اسلامی از ارزشها بوده و باید احیاگر ارزش ها باشیم، گفت: امربه معروف و نهی از منکر، مهدویت، ولایت فقیه، عفاف و حجاب، برائت از استکبار ارزش هایی است که دشمن درحال قداست زدایی از آنهاست.

کد خبر 1755759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha