پیوست فرهنگی و استفاده از ظرفیت های مساجد گامی برای تحقق شعار سال رهبری

حجت الاسلام مطهری فرد ‌گفت: پیوست فرهنگی برای محلات و شناسایی استعدادها و ظرفیت های مساجد گامی مهم برای تحقق شعار سال رهبری است و باید از همه فرصت هاو ظرفیت ها استفاده بهینه شود.

حجت الاسلام محمدصادق مطهری‌فرد_ دبیر اجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با اشاره به شعار سال رهبری اظهار کرد: شعار سال رهبری شامل دو کلید واژه مهم «جهش تولید» و «مشارکت مردمی» است که "جهش تولید" به معنای بکار گرفتن تمام امکانات و ظرفیت­ های موجود در داخل کشور در راستای رسیدن تولید، به یک استاندارد قابل قبول از هر نظر، در یک بازه زمانی کوتاه است.

وی افزود: واضح است که انواع تولیدات، باید به بازار مصرف عرضه شوند و از سویی تولید باید رونق داشته باشد، یعنی تولیدات عرضه شده در بازار مصرف، باید مورد مصرف واقع شوند تا تداوم تولید صورت گیرد.  

دبیر اجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا یادآور شد: تداوم تولید، رونق تولید را درپی خواهد داشت و با توجه به شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد کشور، اقدامی فراتر از رونق تولید را می­ طلبد که همان جهش در تولید است.

حجت الاسلام مطهری فرد گفت: تداوم رونق تولید و جبران عقب­ ماندگی­ های تولید، منجر به جهش تولید می­ شود و جهش تولید عرضه بیشتر و متنوع­ تر تولیدات را به بازار مصرف به­ همراه خواهد داشت.

وی افزود: "مشارکت مردم در اقتصاد" از دیگر موارد مطرح شده در شعار سال رهبری است که این مشارکت به معنی مردمی سازی اقتصاد، لزوما به معنای خصوصی سازی نیست.

حجت‌الاسلام مطهری فرد گفت: در این زمینه دولت باید فضای کسب و کار مناسب را برای مردم فراهم کند بخصوص به کسب و کارهای کوچک و متوسط اهمیت بدهد که این امر شامل تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان و کاهش هزینه های تولید است.

دبیر اجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان نکا خاطرنشان کرد: نقش آفرینی مساجد در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) است و نمای کلی طرح شامل تهیه یک پیوست فرهنگی برای محله و شناسایی استعداد ها و  ظرفیت ها، فرصت ها و چالش ها با استفاده از ظرفیت شبکه گسترده بسیج و کانون فرهنگی هنری مساجد و هیأت امنا هاست.

وی یادآور شد: این مهم با محوریت شناسایی افراد توانمند در عرصه های سرمایه گذاری  و فعال اقتصادی جهت سرمایه گذاری و حمایت  از طرح ها و تولیدی های کوچک و متوسط (اسپانسر مالی)، شناسایی افراد کار آفرین  و توانمند در عرصه فعالیت اقتصادی، شناسایی فرصت های شغلی محله، شناسایی سطح فرهنگی ساکنین محله و شناسایی سبک زندگی مردم محله امکان‌پذیر است.  

حجت الاسلام‌مطهری با بیان اینکه استفاده از ظرفیت فضای مسجد  اعم از فضای داخلی مسجد، شبستان، سالن اجتماعات، بالکن، زیرزمین و سایر رقبات  یا فضای در اختیار سایر ارکان مسجد یعنی پایگاه بسیج، کانون فرهنگی هنری مهم‌است، اظهار کرد: برقراری کلاس های آموزشی کسب و کار، ایجاد کارگاه، بازار فروش یا بازاریابی، برپایی نمایشگاه ها و بازارچه های موقت یا دائمی، برپایی بازار هفتگی جهت عرضه محصولات و تولیدات کارگاه ها و تولیدی های وابسته به مساجد شهرستان اعم از شهری و روستایی با حفظ حرمت مسجد و عدم تزاحم با فعالیت های معنوی و عبادی نمازگزاران در این بخش مهم است.  

وی همچنین گفت: شبکه سازی و ساماندهی کارآفرینان محله و سرمایه گذاران و آموزش کسب و کار حلال و اسلامی از دیگر موارد مهم می تواند در تحقق شعار سال در مساجد مهم باشد.

کد خبر 1755770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha