تبلیغ دین با ابزار ادب و هنر در شهرستان کوهپایه

حجت‌الاسلام جمیاری تشکیل انجمن ادبی شعر در کوهپایه را از ضرورت‌های این شهرستان برشمرد و گفت: هنر و ادبیات یکی از راه‌های حفظ نظام و تقویت انقلاب و حتی تقویت دین است.

حجت‌الاسلام علی اکبر جمیاری، امام جمعه کوهپایه از توابع استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به جمعیت ۲۸ هزار نفری شهرستان کوهپایه گفت: این شهر با این جمعیت فاقد مجمع یا مجموعه‌ای ادبی و هنری است؛ در این شهر شعرای خوبی وجود دارند که متأسفانه تحت یک مجموعه پویا و موفق نتوانسته‌اند فعالیت خود را به صورت سازماندهی شده انجام دهند.

امام جمعه کوهپایه فقه و اخلاق را در تبلیغ دین و مذهب بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: هنر و ادبیات نیز می‌تواند هم پای موارد دیگر در رشد و تعالی انسان مؤثر باشد؛ هنر و ادبیات یکی از راه‌های حفظ نظام و تقویت انقلاب و حتی تقویت دین است.

وی شهر کوهپایه را زادگاه حافظ شیرازی نامید و اظهار داشت: با وجود چنین شعرایی در شهر کوهپایه جا دارد مجمعی تشکیل شود تا در مناسبت‌های گوناگون مانند ولادت و شهادت اهل بیت و پیروزی انقلاب و دیگر یوم الله‌هایی که وجود دارد از هنرهای مختلف استفاده شود.

حجت‌الاسلام جمیاری با تأکید بر شعر به عنوان بهترین هنری که می‌توانند در فرهنگ‌سازی مؤثر باشد گفت: شاعران خوش ذوق همیشه حرفی برای گفتن داشته‌اند؛ در مناسبت‌های گوناگون شعرا شعرهای مختلفی گفته‌اند که باید به کار بسته شود و از آثار و برکات آن برای انقلاب و مناسک و مراسم مذهبی و نماز جمعه استفاده شود.

امام جمعه کوهپایه در بیان ایده خود مبنی بر تشکیل انجمن ادبی شهر در دفتر امام جمعه شهر کوهپایه اظهار داشت: با اعلام این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه افرادی برای تأسیس انجمن ادب و هنر پیش قدم شده‌اند و با تماس تلفنی آمادگی خود در این زمینه را اعلام کرده‌اند.

وی وجود انجمن شعر و استفاده از آن در مسیر اسلام انقلابی را یک از آرزوهای خود برشمرد و گفت: این شعرا تمام اهتمام خود را به کار خواهند بست تا در مدح اهل بیت(ع) و در راستای معرفی دین و انقلاب شعر بگویند.

حجت‌الاسلام جمیاری از همکاری امام جمعه برای در اختیار قرار دادن مکانی موقت برای تشکیل انجمن ادبی خبر داد و افزود: این جوانان می‌توانند با احداث انجمن شعر و ادب در شهر کوهپایه، خدمات ارزشمندی را به نظام و انقلاب داشته باشند.

کد خبر 1756067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha