برقراری ۱۱ هزار تماس با اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۷۵ تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی(۱۲۳) برقرار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن شرفی امروز (۷ فروردین) در بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از مرکز اورژانس اجتماعی و مجتمع حمایتی الزهرا (س) بهزیستی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار ‌و۲۷۵ تماس با سامانه مرکز اورژانس اجتماعی(۱۲۳) استان برقرار شده که حدود ۷ هزار تماس مرتبط بوده است و از خدمات رایگان مددکاری، روانشناسی تلفنی این مرکز در کلیه اوقات شبانه‌روز بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تماس‌ها در خصوص کودکان در معرض خطر و اختلافات خانوادگی ثبت شده است، گفت: اورژانس اجتماعی بسیار مهم است و خدمات بسیار ارزشمند و مفیدی را به افراد نیازمند و در معرض آسیب ارائه می‌کند، اما آحاد جامعه نیز باید با اقدامات اورژانس اجتماعی آشنا شده و بدانند که در چه صورتی باید از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی مربوط به شهرستان‌های بیرجند، فردوس و نهبندان‌ بوده است، ادامه داد: در این مدت ۲ هزار و ۹۵ ماموریت تیم‌های تخصصی خدمات سیار خودروهای اورژانس اجتماعی در محل بحران خانه، محله، خیابان‌ها، مراکز آموزشی و مراکز درمانی وپارک‌ها و بوستانها و... به آحادجامعه ارائه شده است.

شرفی بیان کرد: ۸۴۱ نفر از خدمات تخصصی مددکاری، روانشناسی‌، حقوقی و تربیتی مرکز مداخله در بحران‌های فردی،خانوادگی و اجتماعی  بهره‌مند شده‌اند که ۱۰۲ نفر به صورت موقت تا فراهم شدن زمینه توانمندسازی یا بازگشت به خانواده و اجتماع و مراکز ذیربط در مراکز اقامتی خانه سلامت، خانه امن، اسکان موقت نگهداری شده است.

به گفته وی؛ همچنین ۵۴ کودک زیر ۶ سال در شیرخوارگاه و ۳۳ کودک در مرکز کودکان کار و خیابان در سال ۱۴۰۲ ساماندهی و نگهداری  شده‌اند و خدمات درمانی، تربیتی، آموزشی و مددکاری و روانشناسی و... دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از برقراری ۲۵ هزار  و ۳۶۸ تماس موفق با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: بیشتر تماس‌ها با ۱۴۸۰ مرتبط با حوزه کودک و نوجوان و مشکلات همسران بوده است.

شرفی تصریح کرد: این خدمات رایگان بوده و خط تلفنی ۱۴۸۰ نیز از ساعت هشت تا ۲۴ آماده ارائه خدمات به مردم استان است.

وی در ادامه گفت: مجتمع الزهرا(س) دارای بخش‌های مختلف از جمله شیرخوارگاه خاتم الانبیا(ص) است که نوزادان تا سن ۶ سالگی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان داشت: مرکز کودکان کار و خیابان هم در این مجتمع فعال است که کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در خیابان‌ها جمع آوری و به این مرکز منتقل می‌شوند لذا اگر خانواده آنها شرایط نگهداری را داشته باشند باز می‌گردند وگرنه در مراکز شبه خانواده پذیرش می‌شوند.

شرفی افزود: خانه سلامت از دیگر بخش‌های این مجتمع بوده که پناهگاهی برای دختران در معرض آسیب است لذا این افراد از ۶ سال به بالا تا زمان تعیین تکلیف خانواده نگهداری می‌شوند.

وی در پایان گفت: خانه امن هم به زنان و دختران خشونت دیده تعلق دارد که افراد درگیر همسرآزاری به این خانه آمده و تا زمان برقراری امنیت در خانواده نگهداری می‌شوند.

کد خبر 1756193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha