طرح ملی «مسطورا» در آستارا آغاز شده است

حجت‌الاسلام رضازاده گفت: همزمان با ماه رمضان، طرح ملی «مسطورا» در بندر آستارا آغاز شده و در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام حسینعلی رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: همزمان با مبارک رمضان، طرح ملی «مسطورا» (سطر سطر زندگی با آیه‌ها) در شهرستان آستارا آغاز شده و در حال برگزاری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه طرح ملی «مسطورا» با هدف گفتمان‌سازی و ترویج مفاهیم قرآنی اجرا می‌شود که با استقبال خوب مردم روبرو شده است، افزود: طرح مسطورا به ما می‌آموزد که چگونه با آیات قرآنی زندگی کنیم و برای تحقق تمدن نوین اسلامی مؤثر واقع شویم؛ در اجرای این برنامه ارزشمند قرآنی از ظرفیت نخبگان، فعالان و کنشگران فرهنگی اجتماعی و قرآنی و رسانه‌ها استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی «مسطورا» به همت سازمان تبلیغات اسلامی در راستای جهاد تبیین برای توده‌های مردم و در چهار سطح برگزار می‌شود، تصریح‌کرد: برای اجرای این طرح در کنار جریان‌های مردمی، از ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام رضازاده با بیان‌اینکه در گام اول طرح «مسطورا» که همزمان با ماه رمضان اجرا می‌شود، ۳۰ فراز و آیه قرآنی در نظر گرفته شده است، گفت: در طرح مذکور ۱۵۰ آیه قرآنی طی سه سال برای عموم مردم تبیین شده و افرادی که علاقه‌مند هستند این ۱۵۰ فراز را در این سال‌ها حفظ می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا ادامه داد: مبنای این طرح فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات معظم له در راستای گفتمان‌سازی و تبدیل کردن مفاهیم قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین توده‌های مردم است.

حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به اینکه تفسیر آیه‌ها پس از نماز، جزخوانی، اجرای منبرهای مساجد بر محور ۳۰ فراز طرح زندگی با آیه‌ها، انتشار مطالب طرح در فضای نرم افزار شاد برای دانش آموزان، تولید پادکست، کلیپ و موشن‌گرافی در فضای مجازی از برنامه‌هایی است که به منظور اجرای طرح ملی «مسطورا» در نظر گرفته شده است، خاطرنشان‌کرد: برگزاری طرح مسطورا با محور حفظ آیه‌های قرآن با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌ها، دارالقرآن‌ها، چاپ و توزیع پیک مسطورا برای کودکان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این طرح است.

کد خبر 1756271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha