مراسم شب‌های قدر در ۷۷۰ مسجد و مرکز دینی همدان برگزار می‌شود

حجت الاسلام ارتقایی گفت: مراسم احیای شب های پر فضیلت قدر با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در بیش از ۷۷۰ مسجد و مراکز دینی در همدان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت مولی الموحدین علی(ع) و شب های پر فضیلت قدر اظهار کرد: در راستای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم شب های قدر جلسات مختلفی با مسئولان فرهنگی و دستگاه‌ها استان تشکیل شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری مراسم پر فضیلت شب های قدر در بیش از ۷۷۰  نقطه استان شامل مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و... و. خبر داد و گفت: این مراکز در سطح شهرستان همدان و دیگر شهرستان های استان مراسم احیای شب های قدر را با حضورپر شور اقشار مختلف مردم برگزار می‌کنند.

وی یادآور شد: برنامه های شب های قدر در استان همزمان با سراسر کشور شامل سخنرانی روحانیون، ادعیه و مناجات خوانی، برپایی مراسم احیا و به جا آوردن اعمال مخصوص شب های قدر و عزاداری همزمان با سالروز ضربت خوردن امیر مومنان علی(ع) و شب شهادت  این امام همام است، گفت: توزیع نذورات، افطاری های ساده و  برپایی ایستگاه‌های صلواتی و ... نیز  از دیگر برنامه های این شب های پر فضیلت است.

ارتقایی با تاکید بر اینکه با همکاری نیروی انتظامی برقراری امنیت و نظم این شب ها نیز تامین می‌شود، گفت: با توجه به همزمانی سالروز شهادت امام علی(ع) و روز طبیعت سلسله جلساتی نیز برای برگزاری مراسم های ویژه این روز نیز برگزار شد که با توجه به به اینکه مردم این روز بیشتر به دامن طبیعت و تفرجگاه ها می روند با همکاری هئیت های مذهبی قرار است برنامه های عزاداری ویژه ای نیز در معابر عمومی و تفرجگاه‌ها در روز شهادت حضرت علی(ع) برگزار می شود.

 وی افزود: در این زمینه نیز پلیس راهور و نیروی انظامی همکاری لازم را برای برگزاری مراسم های این روز خواهند داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه با بیان اینکه همزمان با ایام ماه مبارک رمضان محافل و کرسی های تلاوت قرآن در سطح استان در حال برگزاری است، تصریح کرد: در مجموع در ایام ماه مبارک ۱۶۰ محفل و کرسی قرآنی در سطح استان در حال برگزاری است و  یک هزار و ۵۰۰ مبلغ  نیز به یک هزار و ۲۰۰ نقطه تبلیغی در سطح استان نیز در ایام ماه رمضان اعزام شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه در همدان خبر داد و افزود: این مراسم نیز در بی از ۱۸ مسجد استان همدان در سه دوره عمومی و تخصصی و اعتکاف دانش‌آموزی  در دهه پایانی ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

کد خبر 1756508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha