۸۰۰ مسجد خراسان میزبان سفره‌های ساده افطار

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: سنت خوبی که امسال بیش از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته، افطاری ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابان‌ها است که در مساجد خراسان نیز آغاز شده و تا پایان ماه حداقل در ۸۰۰ مسجد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان، با اشاره به اجرای طرح افطاری ساده در مساجد خراسان گفت: یکی از سنت‌های خوبی که در بین مؤمنان رایج است و ریشه در ایمان مردم دارد، افطاری دادن است که در تمامی عصرها و قرن‌ها مورد اهتمام مسلمانان بوده است.

وی افزود: روزه‌داران با پیروزی بر هوای نفس قلب‌های‌ خود را از هرگونه کینه و تنفر پاک می‌کنند و به صفا و صمیمیت مبدل می‌نمایند و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای این دگرگونی و عالی‌ترین فصل برای وحدت قلب‌های موحدین است. 

برگزاری افطاری ساده در ۸۰۰ مسجد خراسان

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، تصریح کرد: ازجمله سنت‌های پسندیده‌ای که مدتی است در کشور جمهوری اسلامی ما رایج شده موضوع افطاری ساده در مساجد است که رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای(مدظله) نیز در خطبه‌های نماز عید فطر ضمن تأکید بر این سنت حسنه خواستار توجه مردم به آن شدند. 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، ادامه داد: این سنت خوب که امسال بیش از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته، افطاری  ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابان‌ها است که در مساجد خراسان نیز آغاز شده و تا پایان ماه حداقل در ۸۰۰ مسجد برگزار می‌شود.

برگزاری افطاری ساده در ۸۰۰ مسجد خراسان

وی ماه رمضان را یکی از فرصت‌های نادر برای ترویج سنت افطاری ساده دانست که آثار فردی و اجتماعی بسیاری دارد و گفت: پیامبر گرامی اسلام نیز می‌فرمایند: برای ایجاد اتحاد و انسجام میان همه اقشار جامعه همدیگر را به بهانه افطاری دعوت کنید تا در سایه ماه رمضان اتحاد و انفاق هرچه بیشتر میان مسلمانان ریشه بدواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، با تأکید بر اینکه این مراسم معنوی توسط خیران نمازگزار و ارکان مساجد برگزار می‌شود، گفت: هدف از افطاری دادن علاوه بر مسرور ساختن مؤمنان، خصوصا فقرا و نیازمندان، ایجاد انس و الفت و هماهنگی و اتحاد بین نمازگزاران و روزه‌داران است.

پایان پیام/

کد خبر 1756575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha