شب های قدر با مهد مهدوی ویژه کودکان

فرمانده سپاه شیروان گفت: به مناسبت فرا رسیدن شب های احیاء و شهادت امیرالمومنین(ع)، پایگاه حضرت زینب (س) در سه شب قدر پذیرای فرزندان جهت مشارکت برنامه های مختلف است.

سرهنگ علی دارابی، فرمانده سپاه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در این برنامه اجرایی فعالیت‌هایی مانند نقاشی، قصه گویی، خواندن سوره، تماشای فیلم و در پایان اهدای جوایز انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی با خصوصیات ائمه اطهار(ع)، ترغیب و تشویق کودکان به مسائل فرهنگی، پایبندی به اعتقادات دینی، مشارکت کودکان از سنین کم در برنامه های مذهبی جهت آشنایی با دین مبین اسلام وغیره از اهداف برگزاری چنین برنامه هایی است.

سرهنگ دارابی آشنایی کودکان به کمک نیازمندان را از دیگر اهداف چنین برنامه هایی برشمرد و عنوان کرد: کمک به نیازمندان نباید محدود به ماه رمضان باشد و باید در تمام  طول سال نسبت به رسیدگی به امور محرومان توجه شود.

فرمانده سپاه شیروان بیان کرد: اگرچه برای ماه مبارک رمضان که ماه خدا خوانده میشود فواید بی شماری ذکر شده اما میل کمک به ایتام، فقرا و نیازمندان از جلوه‌های زیبای این ماه است و چه بسا یکی از فواید روزه داری ایجاد رقت قلب نسبت به فقرا است که در ماه های دیگر کمتر می تواند خود را در وجود انسان آشکار کند.

سررهنگ دارابی ضمن تاکید و اهمیت شب های قدر و برنامه های مختلف برای عموم شهروندان در تمام مساجد و امام زاده ها اضافه کرد: شرافت شب‌های قدر برابر با ۸۰ سال بندگی و عبادت خداوند است که باید این فرصت طلایی را قدر بدانیم.

وی تصریح کرد: احیای شب قدر به این معنی ست که دل را زنده کنیم و تحت لوای قرآن گذشته خودمان را ترمیم و آینده را ترسیم کنیم، اول اینکه می‌خواهیم درخواست بخشش از خداوند برای گناهان سال گذشته و دوم اینکه آینده‌ای خوب را برایمان ترسیم شود.

کد خبر 1756595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha