کمک ۵۶۰ میلیاردریالی شهرداری اصفهان به مساجد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اصفهان گفت: در سال گذشته مدیریت شهری ۵۶۰ میلیارد ریال در قالب طرح‌های عمرانی و فرهنگی به مساجد این شهر کمک کرد.

«کمال حیدری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به نگاه مدیریت شهری به حمایت از طرح های مساجد برای توسعه فرهنگی مناطق شهر اظهار داشت: سال گذشته شهرداری اصفهان در قالب برنامه بودجه سالانه ۵۶۰ میلیارد ریال به مساجد این شهر برای فعالیت های عمرانی و فرهنگی کمک کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اصفهان افزود: ۱۸۰ میلیارد ریال از این بودجه برای فعالیت های عمرانی هزینه شده و مابقی به طرح های فرهنگی اختصاص یافته که توسط تشکل ها فرهنگی مساجد از جمله کانون های فرهنگی و هنری جذب شد.

وی ساخت و یا تعمیرات سرویس بهداشتی، احداث و اصلاح نمای بیرونی، توسعه و تکمیل طرح توسعه، تعمیرات تاسیسات، ایزوگام سقف، خرید تجهیزات ایمنی و بهداشتی و بازسازی و مرمت ساختمان و همچنین هزینه های جاری عمرانی را از سر فصل های کمک به مساجد اعلام کرد.

حیدری یادآورشد: ۲۶۶ مسجد در شهر اصفهان از این بودجه در ۱۵ منطقه شهرداری استفاده کردند.

وی با بیان اینکه این تعامل مدیریت شهری با متولیان مساجد به توسعه و خدمت رسانی فرهنگی منجر خواهد شد، تصریح کرد: درخواست ها در اداره مشارکت های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و تخصیص بودجه انجام می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری ۵۰ مسجد نیمه تمام را شناسایی کرده، گفت: در این خصوص با متولیان مساجد همکاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرداری در پارک ها و بوستان های شهر نمازخانه احداث می کند که ۳۲ مورد نیاز جدید احصا شده و جانمایی ۲۲ مورد آن صورت گرفته است.

حمایت ۳۸۰ میلیارد ریال فرهنگی شهرداری از مساجد اصفهان

حیدری به فعالیت های فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: در این مراکز دینی با مشارکت مردم فعالیت های فرهنگی و اجتماعی رقم می خورد که مدیریت شهری در قالب طرح های پیشنهادی از مساجد حمایت می کند.

وی ادامه داد: این طرح های فرهنگی توسط تشکل های فرهنگی مساجد مثل کانون های فرهنگی و هنری با توجه فراخوان موضوعی ارائه و پس از بررسی توزیع اعتبار صورت می گیرد.

معاون شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت هایی که بچه های مسجد در این مراکز انجام می دهند حال و هوای شهر را معنوی و فرهنگی کرده و با حمایت شهرداری توسعه پیدا می کند.

وی ادامه داد: حمایت از مساجد در بودجه ۱۴۰۳ نیز صورت گرفته و شاهد برنامه های جدید خواهیم بود.

کد خبر 1756610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha