بهره‌مندی ۴هزار نفر از خدمات نماز و حجاب هلال‌احمر در نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: تاکنون بیش از چهار هزار نفر از خدمات نماز و حجاب پست های نوروزی جوانان هلال احمر این استان استفاده کرده اند.

«محمد نوید متقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۳۰ پست نوروزی در سراسر استان اصفهان همزمان با نوروز برپا و خدمات فرهنگی و پیشگیرانه ارائه می شود، اظهار داشت: این پست های نوروزی خدمات فرهنگی، امدادی، راهنمایی مسافران و امدادی به مسافران و گردشگران ارائه می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: فعالیت این مراکز تا ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد و خدمات آن ها از صبح تا شب ادامه داشته و مسافران از آن بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه خیمه های نماز یکی از خدمات پست نوروزی است، تصریح کرد: در این خیمه ها اقامه نماز توسط مسافران انجام و مسابقه برای فرزندان آنان برگزار می شود که بیش از ۳۵۰۰ نفر از این خدمات استفاده کرده اند.

متقی اضافه کرد: خیمه های نماز در مناطقی که مسجد وجود ندارد فرصتی برای اقامه این فریضه توسط مسافران بوده است.

وی با اشاره به برنامه فرهنگی عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر از دختران از خدمات فرهنگی و مشاوره ای حجاب استفاده کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به سیاست پیشگیری از تصادفات در این پست های نوروزی، گفت: این اقدام در قالب پویش بهرفت اجرا می شود که بیش از ۱۴ هزار نفر به این جریان فرهنگی پیوسته اند.

وی توزیع بیش از ۱۵۰۰ بسته افطاری، بیش از ۱۲ هزار پایش فشار خون، بیش از ۹ هزار مهارت ایمنی و بیش از ۲ هزار خدمات امدادی از جمله فعالیت های این پست های نوروزی از ابتدای طرح تاکنون است.

کد خبر 1756611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha