آیین معنوی شب قدر در  ۱۴۰ مسجد شیروان

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان گفت: همانند سال‌های گذشته در شب‌های پر برکت و با معنویت قدر، ۱۴۰ مسجد شهری و روستایی این شهرستان خراسان شمالی به برپایی مراسم احیاء اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام محمد معلم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: آیین محوری شب های پر فضیلت قدر از ساعت ۲۱ دقیقه شب آغاز می شود و قرائت "دعای جوشن کبیر "و  "ابوحمزه ثمالی" مراسم قرآن به سر، اقامه نماز جماعت ، مداحی و سوگواری ایام شهادت حضرت علی(ع) از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام شب قدر برای روزه داران و شب زنده داران این شهرستان خراسان شمالی است.

وی عنوان کرد: مصلای امام خامنه ای از نقاط محوری برگزاری این آیین معنوی در مرکز شهر و امام زاده حمزه رضا(ع) در شهر زیارت است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان درباره اعزام مبلغان به روستاها خاطرنشان کرد: این مبلغان دینی اعزام شده جدای از روحانی مستقر در مساجد روستاها هستند که در ماه مبارک رمضان فعالیت تبلیغی دارند.

حجت الاسلام معلم اضافه کرد: بیان احکام و تفسیر قرآن، احیای امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی، حجاب و عفاف، تاکید بر لزوم افزایش جمعیت و ترویج سبک زندگی اسلامی از موضوعات سخنرانی مبلغان است.

احیا داشتن شب‌های قدر است؛ یعنی این شب را تا صبح بیدار باشد و با عبادت. دعا تلاوت قرآن و جلسات سخنرانی دینی و پرسش و پاسخ های مذهبی و یا مطالعه کتاب های تفسیر و عقاید و مواعظ سپری کند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1756614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha