نجف ایران سیاه پوش شد/پرچم عزا بر فراز گنبد هلال بن علی(ع)

پـرچـم گـنـبـد حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) در عزای پدر بزرگوارش حضرت امیرالمومنین علی (ع) تعویض و به رنگ مشکی درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل، بامداد امروز  پس از برگزاری آیین ملی جزءخوانی سحرگاهی حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع)  پرچم عزا بر فراز گنبد فیروزه ای حرم مطهر برافراشته شد.

 این پرچم سیاه که مزین به نام حضرت محمد هلال (ع) است، توسط تعدادی از خادمان سادات و سرکشیک‌های حرم مطهر، طی تشریفات و آیینی خاص همراه با ذکر مصیبت شهادت امیرالمومنین (ع) توسط مداح اهل بیت علی اخباری و قرائت صلوات خاصه به بالای گنبد آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) منتقل و بر فراز آن به اهتزاز در آمد.

همچنین همزمان با تعویض پرچم گنبد، پرده سبز دور تا دور ضریح مطهر و نورانی حضرت محمد هلال بن علی(ع) تعویض و پرده سیاه رنگ منقش به جمله «اَلسَّلامُ عَلَیکَ أَیُّهَا الهِلالُ المُنیرِ» جایگزین آن شد. فضاسازی گرداگرد صحن جنوبی حرم مطهر و فضای بیرونی حرم مطهر هم با پرچم های مشکی انجام شد.

 پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی حضرت محمد هلال بن علی (ع) در اعیاد و وفیات تعویض می‌شود؛ رنگ پرچم‌ها به مناسبت عزا و شهادت مشکی و در اعیاد و میلاد سبز رنگ است.

بیست و یکم ماه مبارک رمضان روز زیارتی حضرت محمدهلال بن علی(ع) است. حضور مردم این مناطق در این روز با عظمت در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) به واسطه ی رؤیای صادقه ی حضرت آیت الله حبیب الله شریف کاشانی(ره) یکی از علمای بزرگ کاشان است که حضرت علی(ع) به وی دستور می دهد برای زیارت فرزندش حضرت محمد هلال بن علی(ع) به آران و بیدگل برود.

ملا حبیب الله شریف نیز، خواب خود را برای مردم کاشان نقل کرده و همان روز این عالم بزرگوار به همراه جمع زیادی از مردم دارالمؤمنین کاشان با پای پیاده به طرف آستان مقدس آن حضرت در آران و بیدگل حرکت کرده و در صحن مطهر این امام زاده لازم التعظیم به سوگواری می پردازند و از آن زمان به بعد این مراسم به سوگواره ی کاشانی ها شهرت یافته و هر ساله با شکوه خاصی برگزار می گردد.‌

آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل در ۲۱۰ کیلومتری شهر اصفهان است.

کد خبر 1756756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha