برگزاری مراسم شب‌های قدر و شهادت امام علی(ع) در هلند

شیعیان هلند مجالس عزاداری را به مناسبت شب‌های قدر و شهادت امام علی(ع) به مدت سه روز برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، به مناسبت فرارسیدن شب‌های قدر و شهادت مولی الموحدین امام علی(ع)، کمیته مراسم ها و مناسبت های دینی موسسه فرهنگی الکوثر در هلند  به همین مناسبت مجالس عزاداری و سوگواری را  با همکاری کمیته بانوان این موسسه برگزار می کند.

این مجالس عزاداری از روز جمعه  ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ آغاز شده تا امروز یکشنبه ۱۲ ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد. این مجالس عزاداری هرشب از ساعت ۱۸:۰۰ در ساختمان موسسه فرهنگی کوثر برگزار می شود.

دوستداران اهل بیت از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که مصادف با ضربت خوردن امام علی(ع) در محراب مسجد کوفه است، احیا گرفتند و تا شب شهادت امام علی(ع) این مجالس عزاداری ادامه دارد.

 در مدت این سه روز شیخ مازن العلی از علمای شیعه درباره ویژگی شب‌های قدر و امام علی(ع) سخنرانی می کند. سید محمد الشرع از مرثیه خوانان اهل بیت(ع) در رثای مولی الموحدین امام علی(ع) مرثیه خوانی می کند.  سخنرانی به زبان هلندی و زبان عربی انجام می‌شود.

این مجالس عزاداری به طور مستقیم از https://youtube.com/user/StichtingAlcauther/live و https://www.facebook.com/AlCautherNL/live  پخش خواهد شد

کد خبر 1756767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha