۳۰ مجوز دسته روی برای سالروز شهادت حضرت علی(ع) در شیروان صادر شد

رییس شورای هیات مذهبی شهرستان شیروان گفت: همزمان با بیست و یکم ماه مبارک رمضان ، ۳۰ مجوز دسته‌روی برای روز شهادت حضرت علی (ع) در این شهرستان خراسان شمالی صادر شد که از درب مساجد به سمت مصلی امام خامنه ای حرکت خواهند کرد.

محمد محمدزاده قانعی، رییس شورای هیات مذهبی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۶۰ بقاع متبرکه و ۲۲۰ مسجد و حسینیه در ایام عزاداری شب های قدر این شهرستان خراسان شمالی فعالت دارند.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ هیئت مذهبی در سطح شهر و روستا شیروان فعالیت دارند بیان کرد: همچنین در ۱۴۰ نقطه شهرستان آیین های عزاداری سالروز شهادت حضرت علی(ع) برگزار می شود.

رییس شورای هیات مذهبی شهرستان شیروان اضافه کرد: مردم این شهرستان در دو شب قدر در مراسم عزاداری، سینه زنی، نوحه خوانی و سخنرانی در مساجد، تکایا و حسینیه های شهر و روستا این شهر حضوری پر رنگ داشتند و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

همزمان با سراسر کشور مردم دارالمصلین این شهرستان شب گذشته و امروز با برپایی آئین های عزاداری در شب گذشته و پیش از ظهر امروز سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع) را گرامی داشتند.

در سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی(ع) مردم شیروان علاوه بر برپایی مراسم عزاداری و برپایی مراسم احیا در شب گذشته، با برپایی دسته های عزاداری به سوگ نشسته وبر سر وسینه زدند.

همزمان باسالروز شهادت امیر المومنین علی(ع)، آئین های عزاداری در مساجد ، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه با حضور گسترده مردم و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در روستاها و سایر مناطق این شهرستان برگزار شد.

امروز دسته های عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی در شهر شیروان به حرکت درآمدند و عزاداران همنوا با عزاداران سراسر کشور نوحه سرایی کردند.

شب گذشته و در شب شهادت امام علی (ع) سفره های احسان و نذری و افطاری نیازمندان نیز در شهرستان دایر بوده و هر کس در حد توان مالی خود با برپایی سفره های افطاری و یا پذیرایی از شرکت کنندگان در آئین های احیای شب های قدر خود را در مراسم سالروز شهادت امام علی (ع) شریک می کرد.

مشابه این مراسم در سایر شهرها و روستاهای استان نیز برگزار و همه مردم یکدست سیاهپوش شده و در سالروز شهادت امام شیعیان به سوگ نشسته ، بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1756871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha