بقاع متبرکه کشور میزبان بیش از ۱۰ میلیون زائر بودند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بقاع متبرکه در ایام نوروز و همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری میزبان بیش از ۱۰ میلیون زائر بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «غلامرضا عادل» در سفر به استان اصفهان از برنامه های آستان مقدس امامزادگان به مناسبت ماه مبارک رمضان، نوروز و شب های قدر بازدید کرد و اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در ۲ هزار بقعه متبرکه کشور اجرا و با توجه به همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان جزخوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن و برپایی سفرهای افطار در این مراکز دینی برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری مراسم تحویل سال نیز در آستان مقدس امامزادگان برگزار شد و امسال بیش از ۱۰ میلیون زائر قطب های فرهنگی را مقصد سفر خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ظرفیت اسکان بقاع متبرکه مثل زائر سراها نیز استفاده کرده اند و این خدمات از ۲۸ اسفند آغاز و تا پایان روز ۱۳ فروردین ادامه دارد.

حجت الاسلام عادل، برگزاری مراسم شب های قدر و عزاداری سالروز ولادت امام علی(ع) در بقاع متبرکه را از برنامه های شاخص این روزها اعلام کرد و گفت: هیات های مذهبی مراسمات خود را از سطح شهرها به سمت آستان مقدس امامزادگان هدایت می کنند.

وی ارائه مشاوره خانواده و مذهبی، طرح های قرآنی، مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان، توزیع بسته های فرهنگی، سفرهای افطار ساده و نمایشگاه های عکس و پوستر را از جمله برنامه های طرح آرامش بهاری اعلام کرد.

جامعه نیازمند فرهنگ های اسلامی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به سیره اهل البیت(ع) و فرهنگ های ناب اسلامی، تصریح کرد: جامعه به این مولفه ها از جمله وقف نیاز دارد.

وی ادامه داد: وقف هدیه ماندگار برای جامعه و مایه خیر برای دنیا و آخرت واقف بوده و باعث می شود جامعه نیازهای خود را بر طرف کند.

حجت الاسلام عادل گسترش فرهنگ وقف در جامعه را گره گشای مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: گستر فرهنگ ناب قرآنی و توصیه های این کتاب آسمانی نگرانی ها جامعه و خانواده ها را کاهش داده و نشاط و امیدواری را افزایش می دهد.

کد خبر 1756901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha