برگزاری محافل قرآنی رمضانی عشایری در بصره

محافل قرآنی رمضانی عشایری با حضور قاریان و حافظان ایرانی در مضیف سید عبدالعزیز لطیف البطاط و حسینیه داوود العاشور استان بصره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در چارچوب اجرای برنامه جامع قرآنی به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره در جهت توسعه محافل قرآنی در بین عشایر، پنجمین محفل قرآنی با حضور چهار تن از قاریان و حافظان ممتاز قرآنی جمهوری اسلامی ایران به دعوت سید عبدالعزیز لطیف البطاط یکی از شیوخ مهم و بارز استان بصره در مضیف سید عبدالعزیز لطیف البطاط برگزار شد.

در این مراسم، علی عابدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره و رضا ملکی، وابسته فرهنگی کشورمان و جمعی از قاریان و حافظان ممتاز اعزامی از جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.

رجبعلی رشیدی و مؤمنین، قاریان اعزامی به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخته و شجاع زویدات، استاد و حافظ کل قرآن کریم برنامه حفظ قرآن را اجرا کرد.

در پایان، از سید عبدالعزیز لطیف البطاط و سید صباح البطاط که میزبانی ضیافت و این مراسم نورانی را به عهده داشتند، تجلیل به عمل آمد و لوح سپاسی از سوی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره به ایشان اهدا شد.

همچنین، بنا به دعوت بیت داوود العاشور در  ابوالخصیب، محفل قرآنی با حضور قاریان و حافظان ممتاز قرآنی جمهوری اسلامی ایران به دعوت حاج سامی العاشور یکی از بزرگان عشایر و از هیئت‌های مذهبی شاخص بصره در حسینیه داوود العاشور برگزار شد.

اجرای تلاوت و حفظ قرآن کریم از جمله برنامه‌های این مراسم بود. همچنین، استاد خوشنویس در حاشیه مراسم محفل آیاتی از کلام الله مجید را تحریر کرد.

در پایان این مراسم نورانی از حاج سامی العاشور و حاج سلمان العاشور که میزبانی ضیافت این مراسم نورانی را بعهده داشتند، تجلیل به عمل آمد و لوح سپاسی از سوی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره به ایشان اهدا شد.

کد خبر 1756960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha