نشست فوری شورای امنیت درباره حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق

شورای امنیت سازمان ملل امروز به درخواست روسیه نشست فوری را برای بررسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل امروز (سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳) به درخواست روسیه نشست فوری را برای بررسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق برگزار خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی، نسبت به پیامدهای بی نهایت خطرناک این اقدام برای این منطقه هشدار داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت این حمله غیرقابل به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما از سران رژیم صهیونیستی می خواهیم که اقدام خشونت بار مسلحانه علیه سوریه و کشورهای همجوار آن را متوقف کنند.

دمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، ایرانی‌ها به شورای امنیت سازمان ملل روی آوردند و خواستار محکومیت این اقدام شدند. پس از آن، ما از شورای امنیت درخواست برگزاری نشست فوری کردیم.

این دیپلمات روس تاکید کرد: ریاست شورای امنیت ، روز جلسه را ساعت ۱۵:۰۰(۲۲:۰۰ به وقت مسکو) در دوم آوریل تعیین کرد.

شرکت پخش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: این حمله پیامی از ارتش به حزب الله لبنان است.

این شرکت اعلام کرد: ارتش اسرائیل منتظر خروج کنسول ایران بود، سپس محمد رضا زاهدی، فرمانده سپاه قدس را هدف قرار داد.این عملیات براساس اطلاعات دقیق انجام شد.

کد خبر 1756965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha