از برپایی غرفه چند زبانه راهنمای زائر تا اطعام روزانه ۸۰۰ روزه دار

معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) با بیان اینکه زائران و روزه داران هرشب میهمان سفره کریمانه حضرت هستند گفت: هر شب بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ زائر میهمان سفره افطاری این آستان مقدس هستند.

بهمن باقری معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به برنامه های آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع (ع) در ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز گفت: این برنامه ها در قالب طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی برگزار می شود.

از برپایی غرفه چند زبانه راهنمای زائر تا اطعام روزانه ۸۰۰ روزه دار

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه همراه با غرفه های متنوع در این آستان گفت: غرفه راهنمایی زائر  ، غرفه مشاوره، غرفه پاسخ به مسائل شرعی، غرفه وقف، غرفه چند رسانه ای، غرفه کودک نوجوان، غرفه حجاب وعفاف، غرفه ایستگاه صلواتی از جمله غرفه های این نمایشگاه در این ایام است.

معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع)به غرفه مشاوره اشاره کرد و گفت: این غرفه یکی از غرفه هایی است که مورد استقبال چشمگیر زائران گرفته است.

از برپایی غرفه چند زبانه راهنمای زائر تا اطعام روزانه ۸۰۰ روزه دار

وی ادامه داد: در غرفه مشاوره سه خدمت مشاوره در حوزه خانواده، حقوقی و کسب و کار با حضور کارشناسان مجرب و وکلای پایه یک دادگستری ارائه می شود.

باقری افزود: در این شب ها و در طول سال در مجموع ۹۵۰ خادم افتخاری در آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) فعالیت و خدمت رسانی می کنند.

از برپایی غرفه چند زبانه راهنمای زائر تا اطعام روزانه ۸۰۰ روزه دار

معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) ادامه داد: از این تعداد ۹۵۰ خادم۳۰۰ نفر آقا و ۶۵۰ خادم از بانوان هستند.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود برپایی محفل جزخوانی ویژه خواهران و برادران با حضور قاریان و حافظان ممتاز بین المللی را از دیگر برنامه های آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) در ایام ماه مبارک رمضان برشمرد.

از برپایی غرفه چند زبانه راهنمای زائر تا اطعام روزانه ۸۰۰ روزه دار

معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) ادامه داد: همچنین دوسال است که در ایام ماه مبارک رمضان بعد از جزخوانی جلسات تفسیر نیز توسط استاد میرکتولی برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور روزانه بیش از هزار زائر در این مکان مقدس تصریح کرد: در حرم این امامزاده واجب التعظیم  نه تنها شیعیان بلکه بسیاری از برادران و خواهران اهل تسنن برای زیارت مشرف می‌شوند .

 معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) زائران و روزه داران هرشب میهمان سفره کریمانه حضرت و ضیافت افطار هستند و هرشب بین ۷۰۰ نا ۹۰۰ روزه دار مهمان سفره کریماته این آستان مقدس می شوند.

وی همچنین به برنامه های شب قدر اشاره کرد و گفت: همزمان با لیالی قدر امسال هم مراسم باشکوهی در حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) تدارک دیده شده که شامل اقامه نماز جماعت، سخنرانی، افطاری ساده، محفل قرآنی، قرائت دعای جوشن کبیر و در نهایت ضیافت سحری است.

معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) افزود: زمان شروع احیای قدر در حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) از ساعت ۲۳ خواهد بود.

از برپایی غرفه چند زبانه راهنمای زائر تا اطعام روزانه ۸۰۰ روزه دار

امامزاده موسی مبرقع در سال ۲۵۹ هجری قمری به قم آمد، حضرت موسی مبرقع فرزند بلافضل امام نهم می باشد و قبر مبارکش به نام بارگاه شاهزاده موسی مبرقع در کنار مقبره چهل اختران خیابان آذر، معروف و مشهور است، وی در شب چهارشنبه ۲۲ ربیع الثّانی سال ۲۹۶ از دنیا رفت و در منزل خود- مزار کنونی در مقبره چهل اختران واقع در خیابان آذر- به خاک سپرده شد.

ایشان  شخصتی جلیل القدر بود، محدّث نوری کتابی مستقل به نام بدر مشعشع درباب زندگانی وی نگاشته است، همه سادات رضوی نیزاز نسل ایشان هستند.

همچنین در کنار بقعه موسی مبرقع(ع) مرقد بزرگ با ساختمان شکوهمندی وجود دارد که چهل اختران نام دارد، به طوری که از کتیبه ای که در آنجا در سال ۸۵۱ ه.ق نوشته شده، مقبره جمعی از سادات و امامزادگان می باشدکه بنای با عظمت آن در سال ۹۵۰ ه.ق توسّط شاه طهماسب صفوی، ساخته شده است.

در این مکان مقدس امّ سلمه و امّ کلثوم دختران محمّد بن احمد بن موسی مبرقع و جمعی دیگر، دفن شده اند و همچنین قبر محمّد بن احمد بن موسی مبرقع و محمّد بن موسی مبرقع در آنجا است.

از برپایی غرفه چند زبانه راهنمای زائر تا اطعام روزانه ۸۰۰ روزه دار

همچنین در جوار این امامزادگان شاهزاده «زید بن‏علی‏» از نوادگان سیدالساجدین(ع) نیز به خاک سپرده شده‏اند که بنای این امامزاده عمارتی است که گنبدی کوچک از آجر به شکل کلاهخود بر فراز آن به چشم می خورد وبه سده نهم هجری قمری تعلق دارد.

کد خبر 1756971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha