گفتگو درباره اسلام، زکات و روابط دو کشور ایران و سنگال در تلویزیون این کشور

در شب یازدهم فروردین، آقای عسگری، سفیر جمهوری اسلامی ایران، در برنامه زنده تلویزیونی "تاندرما" شبکه RTS۱ سنگال حضور یافت و به همراه رایزن فرهنگی و مسئول بخش کنسولی سفارت، به بحث و گفتگو پیرامون موضوع "اسلام و زکات" پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شب یازدهم فروردین، آقای عسگری، سفیر جمهوری اسلامی ایران، در برنامه زنده تلویزیونی "تاندرما" شبکه RTS۱ سنگال حضور یافت و به همراه رایزن فرهنگی و مسئول بخش کنسولی سفارت، به بحث و گفتگو پیرامون موضوع "اسلام و زکات" پرداختند.

در این برنامه که با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد، موضوعاتی از قبیل:

  • نقش زکات در ایران: نهادهای متولی، سازماندهی وجوه برای ایجاد کارآفرینی، اعطای کمک به مستمندان با حفظ کرامت انسانی
  • روابط دوجانبه ایران و سنگال: در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی
  • فعالیت های مربوط به اعزام قاریان سنگالی به مسابقات قرآنی در ایران
  • سنت های ایرانی در ماه مبارک رمضان
  • جذابیت های گردشگری مذهبی ایران
  • جلوه های فرهنگ و تمدن ایران
  • و پرسش های مخاطبان برنامه در فضای مجازی

مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سفیر ایران در پاسخ به این پرسش ها، توضیحات جامعی ارائه نموده و به تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف پرداختند.

پخش گزارش هایی از حال و هوای ماه مبارک رمضان در داکار و سوالات مردم از سفیر، از دیگر بخش های این برنامه بود. همچنین فیلم هایی از محل اقامتگاه سفیر، دیدنی های ایران، دانشگاه المصطفی و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف به نمایش گذاشته شد.

در خلال این برنامه، مسئول بخش کنسولی سفارت و رایزن فرهنگی به خواندن دعای مجیر، مناجات امیرالمومنین (ع) و دعای افتتاح پرداختند که مورد استقبال حاضرین و مخاطبان قرار گرفت.

حضور سفیر ایران در این برنامه تلویزیونی بازخوردهای بسیار مثبتی به دنبال داشت. شخصیت های مذهبی، فرهنگی و اقتصادی، روزنامه نگاران، مردم عادی و حتی مخاطبان در کشورهای اروپایی از پخش این برنامه و کیفیت مباحث ابراز خرسندی و رضایت نمودند.

لازم به ذکر است که در هفته های قبل، سفرای عربستان سعودی، مغرب و مالزی نیز در این برنامه حضور یافته بودند.

 

کد خبر 1756979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha