مشارکت ۵۰ هزار مسافر نوروزی در پویش «چشم به راهیم»

قزوینیان با اشاره به مشارکت ۵۰ هزار مسافر نوروزی در پویش «چشم به راهیم» در استان زنجان گفت: این پویش از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین در زنجان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جعفر قزوینیان، مدیرکل‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان امروز در اختتامیه پویش چشم به راهیم با یادآوری اینکه این پویش برای سومین سال در استان برگزار شد، گفت: این پویش در راستای کاهش تصادفات در تعطیلات نوروز اجرا شد و کارنامه موفقی را برجا گذاشت.

وی ادامه داد: هدف دیگر طرح، اشاعه و پاسداشت ارزش های دینی در ایام‌ نوروز بود که با استقبال گروه های هدف مواجه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اضافه کرد: هدف دیگر طرح، توقف کوتاه رانندگان در ادامه مسیر به ویژه در ورودی شهرهاست که تداوم چنین برنامه هایی قطعا نتایج مثبتی را به دنبال دارد.

قزوینیان با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه شده هر ساعت یک هزار و ۴۰۰ خودرو در آزادراه زنجان به قزوین تردد می‌کنند که نشانگر ترافیک بالای این مسیر است، گفت: امسال شاهد کاهش ۲۷ درصدی فوتی های تصادفات جاده‌ای استان در طرح نوروزی بودیم.

وی با بیان اینکه با همکاری رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خوبی در اجرای پویش چشم به راهیم در سطح استان انجام شد، اضافه کرد: این طرح در طول سال در شهرستان های استان نیز اجرا شود.

دبیر ستاد خدمات سفر استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه با توجه به تقارن ۲ عید نوروز و رمضان شاهد حضور گردشگران در استان بودیم، ادامه داد: یکی از کمیته های ستاد خدمات سفر استان، کمیته حمل و نقل بود که به صورت ۲ شیفت فعالیت می کرد و نمود فعالیت های آن، اجرای پویش چشم به راهیم بود.

سید سعید صفوی افزود: در حوزه گردشگری نیز استان زنجان بر مبنای آمار رسمی باجه های بلیط فروشی رتبه دوازدهم را در سطح کشور کسب کرده است. هرچند تعداد ورودی های به استان کاهش داشت اما میزان بازدیدها ۱۰ درصد افزایش یافت.

کد خبر 1757035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha