توصیه‌های مهدوی شب قدر/ بهترین تقدیرها را به واسطه امام زمان طلب کنیم

حجت‌الاسلام همتی ضمن توجه دادن به نکاتی کلیدی در خصوص مقدرات شب قدر؛ گفت: شب قدر شب اهل بیت و امام زمان علیه‌السلام است.

حجت‌الاسلام یدالله همتی در آستانه آخرین شب از لیالی قدر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با بیان این مطلب که انسان چون موجودی مختار و دارای قدرت انتخاب است؛ مقدرات شب قدر او نیز از قابل تغییر است؛ افزود: زیرا ممکن است شخص در طول سال با عمل بد خود، تقدیر خوب شب قدر را از بین ببرد و بالعکس.
طلبه سطح خارج حوزه علمیه قم و دانش‌پژوه مرکز تخصصی مهدویت افزود: کسی که در شب قدر خود را بر خداوند عرضه می‌کند و کسی که چنین نمی‌کند، همه در واقع با علم و قدرت و اختیار خود زمینه‌ساز تعیین مقدرات شب قدر هستند؛ در عین حال اما برخی مقدرات مثل تعیین اجل‌های سال، موالید، میزان نزول باران و... از جمله مقدرات خارج از حیطه اختیارات ما است.
وی با اشاره به اینکه شب قدر لزوماً حضور در مسجد و اماکن متبرکه نیست زیرا ممکن است فردی به اقتضای شغل و شرایط خود نتواند در این مکان‌ها حضور پیدا کند؛ تصریح کرد: اصل موضوع در این شب‌ها توجه، توسل و توبه به درگاه خداوند است.
همتی با بیان اینکه برخی توفیقات از جمله شهادت در شب قدر رقم می‌خورد؛ مصداق بارز و اخیر این مسئله را شهادت شهید زاهدی بلافاصله بعد از شب قدر و در روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
وی ادامه داد: ایشان جهاد خود را کرده بود اما رقم زدن شهادت و این رزق فقط دست خدا است لذا در شب قدر از خداوند بخواهیم بهترین تقدیرها را برای تعیین کند.
مبلغ اعزامی از تهران به مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام راین بر توجه به جایگاه امام زمان عجل الله تعالی در عالم هستی تاکید و بیان کرد: شب قدر شب اهل بیت و امام زمان علیه‌السلام است که فرمودند برای اثبات جایگاه ما از سوره قدر استفاده کنید.
وی مدیریت و ولایت امام زمان عجل الله تعالی بر عالم تکوین و تشریع و قدرت ایشان بر تدبیر همه موجودات و ذرات عالم را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق نص صریح قرآن در سوره قدر، ملائکه و روح برای عرضه امور عالم هستی در شب قدر بر حجت خدا نازل می‌شوند.
این مبلغ حوزه علمیه تصریح کرد: سوره قدر، باب فهم جایگاه امام علیه‌السلام در عالم هستی است و اگر کسی این سوره را درک کند، باب خاصی از معرفت اهل بیت و امام زمان نصیب او می‌شود لذا در شب قدر باید بیشتر به جایگاه امام زمان واقف بشویم که دعای سلامتی امام زمان نیز اساساً برای این شب وارد شده است.
وی توصیه کرد: برای فهم سوره قدر سخنان بزرگانی چون امام راحل، علامه طباطبایی و علامه حسن‌زاده و... را مطالعه و خود نیز ضمن تدبر، از خداوند بخواهیم درک حقیقت این سوره را نصیب ما کند.
حجت‌الاسلام همتی بر لزوم طهارت نفس و پاکی و تقوا برای دریافت انوار الهی تاکید و خاطرنشان کرد: برای همین در قرآن می‌خوانیم که لایمسه الا المطهرون؛ پس طهارت نفس و آماده کردن دل اثر عجیبی در درک بسیاری از حقایق و نزول تجلیات الهی دارد.

کد خبر 1757044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha