اوج بندگی و عبادات در شب‌های قدر رقم می‌خورد

حجت الاسلام دوستیان گفت: ماه رمضان یکی از ماه‌های خاص عبادت و ماه مهمانی خداوند است لذا اوج بندگی و عبادات این ماه، در شب‌های قدر رقم می‌خورد.

حجت الاسلام حسن دوستیان در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع)، گفت:اهمیت شب قدر در متون دینی اسلام به اندازه ای است که آگاهی از این مهم و اعمال ویژه آن برای هر مسلمانی لازم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرپلذهاب افزود:یکی از شب‌های پرفضیلت ماه رمضان شب قدر بوده که برابر با هزار ماه است. این شب را شب تقدیر نیز می‌نامند، چراکه سرنوشت یک‌ساله انسان در این شب‌ها رقم می‌خورد.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه انسان در تمام ایام سال از رحمت الهی بهره‌مند می‌شود، اما در برخی از ماه‌ها ازجمله رجب، شعبان و رمضان این رحمت دو چندان می‌شود، شب قدر اوج رحمت الهی است و خداوند در این شب‌ها، میهمان‌نوازی ویژه‌ای برای بندگانش دارد.

حجت الاسلام دوستیان اظهار کرد: مراسم احیای شبهای قدر و شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در حرم احمدالن اسحاق قمی(ره)، مساجد شهر و روستاهای شهرستان سرپلذهاب با برگزاری برنامه های معنوی و سوگواری برگزار شده است.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرپلذهاب تصریح کرد: در شب های قدر برنامه های ایراد سخنرانی، نوای مداحان، قرات دعای جوشن کبیر، اقامه نماز قضا، قرآن بر سرگرفتن برگزار می شود.

کد خبر 1757054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha