نوای «الهی العفو» در آستارا طنین‌انداز شد

نوای روحانی «الهی العفو» در سومین شب از لیالی پرفیض قدر، در مصلای نماز جمعه و مساجد شهری و روستایی بندر آستارا طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، آیین معنوی سومین شب از لیالی پرفیض قدر همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای نماز جمعه و مساجد شهری و روستایی آستارا برگزار شد و مردم روزه‌دار و مرزنشین این شهرستان در این مراسم معنوی از درگاه باریتعالی طلب مغفرت کردند.

در آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان حاضرین پس از قرائت دعای جوشن کبیر؛ با به سر گرفتن قرآن و ذکر دعا و مناجات، ندای« سُبْحانَکَ یا لا اِلـهَ إلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ » و الهی العفو را زمزمه کردند.

نوای «الهی العفو» در آستارا طنین‌انداز شد

مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در این مراسم با توجه به ایام سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در سوگ شهادت اولین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به مرثیه‌سرایی پرداخته و حاضرین در حالی که اشک از چشمانشان جاری بود به سینه‌زنی پرداختند.

نوای «الهی العفو» در آستارا طنین‌انداز شد

توزیع نذری در حین مراسم و سحر روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان در برخی از مساجد از جمله جلوه‌های مراسم احیای سومین شب لیالی قدر امسال در بندر آستارا بود.

نوای «الهی العفو» در آستارا طنین‌انداز شد

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی در مراسم احیای سومین شب از لیالی قدر در مصلای نماز جمعه، اظهارکرد: شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به تعبیری در میان لیالی قدر از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه شب قدر، شب نزول قرآن است، افزود: قرآن منشور اداره زندگی انسان است.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه شب قدر، شب سرنوشت‌سازی در زندگی انسان‌هاست و اگر مغتنم شمرده شده و به خوبی از آن استفاده شود انگار انسان از عمرش خوب استفاده کرده است، خاطرنشان‌کرد: شب‌های قدر از لحاظ فضیلت و شب زنده‌داری برابر با هزاران ماه است و  ان‌شاء‌الله خداوند متعال در این شب‌های پرفضیلت بهترین مقدرات را برای ما تعیین کند.

کد خبر 1757111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha