مراسم احیای شب قدر با حضور گسترده مردم در مصلای اراک برگزار شد

مراسم احیای شب قدر با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی شهر اراک در مسجد و مصلای بیت المقدس این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در مراسم احیای شب بیست و سوم رمضان و شب قدر، ضمن تاکید بر بهره گیری از فیوضات این ماه پر خیر و برکت گفت: شب های قدر از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار هستند که باید قدر لحظه به را بدانیم.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به اهمیت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان  اشاره کرد و ادامه داد: این شب سومین شب از شب های قدر است و باید این شب را نیز همچون شب های گذشته قدر بدانیم و با انجام اعمال وارده در این شب از درگاه خداوند طلب آمرزش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت‌ فرهنگ والا و متعالی است که همواره در جامعه ما ساری و جاری است.


این مقام مسئول در ادامه با توجه به حمله تروریستی رژیم جعلی صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و شهادت مستشاران سرافزار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به مقام شهید و  اهمیت شهادت در اسلام اشاره کرد و گفت: در انتهای خطبه ۱۸۲ نهج البلاغه حضرت علی (ع) خطاب به شهدای جنگ صفین فرموده اند: "قَدْ وَ اللَّهِ لَقُوا اللَّهَ، فَوَفَّاهُمْ أُجُورَهُمْ وَ أَحَلَّهُمْ دَارَ الْأَمْنِ بَعْدَ خَوْفِهِمْ؛ به خدا سوگند با خدا دیدار کردند و خدا مزدهایشان را به تمامی داد و پس از ترسان بودن به سرای امن و امان در آورد. " 

عضو خبرگان رهبری در مورد اهمیت و جایگاه شهید به حدیث نبوی اشاره کرد و افزود: "فَوْقَ کُلِّ ذِی بِرٍّ بَرٌّ حَتَّی یُقْتَلَ اَلرَّجُلُ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ فَإِذَا قُتِلَ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ فَلَیْسَ فَوْقَهُ بِرٌّ؛ رسول ختمی مرتبت (ص) می فرماید: بالاتر از هر کار خیری، خیر و نیکی دیگری است تا آنکه فردی در راه خدا کشته شود چون بالاتر از کشته شدن در راه خدا، خیر و نیکی نیست. " مرگ به مثابه فنا نمی باشد بلکه توفی، لقاء الله است.

کد خبر 1757115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha