۸۰۰ مادر روستایی از بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: تاکنون ۸۰۰ مادر روستایی دارای سه فرزند زیرپوشش بیمه اجتماعی خراسان شمالی ثبت نام کرده کرده اند.

محمدرضا بیدی، مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: بر اساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمیعت، این استان مشمول طرح شده و مرحله نخست این طرح از ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۲  اجرایی شد.

وی افزود: مشمولان مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری، کسانی هستند که از ابتدای آبان ۱۴۰۰ به بعد فرزند سوم آنان به دنیا آمده و در مراحل بعدی نوبت به مادرانی می‌رسد که از سال ۹۹ یا ۹۸ صاحب فرزند سوم شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی با اشاره به فراخوان ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: به ازای هر فرزند تازه متولد شده سوم به بعد نیز دو سال به حق سنوات بیمه اعضا افزوده خواهد شد.

بیدی با اعلام شرایط احراز مشمولین فراخوان مرحله نخست و نحوه ثبت درخواست گفت: مشمولان غیرشاغل(خانه دار) ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، حداقل سه فرزند از یک مادر، حداقل سه فرزند در قید حیات، حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی و نیز نرخ باروری شهرستان محل زادگاه شوهر متقاضی (پدر) یا فرزند سوم و بیشتر بالای ۲/۵ نباشد از شرایط این طرح است.

وی یادآور شد: با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه ای مشمول اضافه می شود و بیمه شدگان حال حاضر صندوق در صورت احراز شرایط مندرج در قانون می توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: در خصوص بیمه شدگان مبلغ حق بیمه متعلقه تا سطح یک درآمدی توسط دولت و مابقی حق بیمه در قالب مابه التفاوت از بیمه شده اخذ می شود.

کد خبر 1757134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha