بزرگ‌ترین افطاری جمعی با مشارکت گسترده بین المللی در قازان روسیه

بزرگ‌ترین افطاری جمعی با مشارکت بیش از ۱۲ هزار مسلمان در قازان پایتخت تاتارستان روسیه گسترده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اخبار الوطن، بزرگ‌ترین افطار جمعی در شهر قازان پایتخت تاتارستان روسیه با مشارکت بیش از ۱۲ هزار مسلمان از جمله سفرا و دیپلمات‌های کشورهای جهان اسلام گسترده شد.

 این افطاری با حضور نمایندگان فلسطین، عربستان، ترکیه، قطر، کویت، بحرین، امارات متحده عربی و سایر کشورهای اسلامی برگزار شد.

سمیگولین، رئیس اداره معنوی مسلمانان تاتارستان گفت: امسال توانستیم برای ۱۲ هزار نفر افطاری ترتیب دهیم. معتقدم که همه چیز به خوبی پیش رفت. این افطاری به رویدادی جهانی تبدیل شده است که با حضور میهمانان کشورهای دیگر برگزار می شود. ما به چگونگی گسترش این رویداد در سال آینده فکر خواهیم کرد.

این افطاری در مرکز نمایشگاه‌های «قازان- اکسپو» برگزارشد و در آن غذاهای سنتی مانند پلو، خشکبار، شیرینی‌ها شرقی ارایه شد. همچنین در این رویداد نمایشگاهی از محصولات حلال و نمونه سه بعدی ماه مبارک رمضان برپا شد.

این افطار جمعی بخشی از آماده سازی پانزدهمین مجمع بین المللی اقتصادی«روسیه- جهان اسلام: محفل قازان» که قازان در ماه می آینده میزبان آن است، به شمار می‌آید.

این محفل بزرگ‌ترین رویداد در روسیه به شمار می‌آید که هیئت‌هایی از کشورهای سازمان همکاری در آن شرکت می‌کنند و بر توسعه صنعت حلال و امور مالی اسلامی تمرکز دارد.

کد خبر 1757160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha