فلسطین، عضویت دائم در سازمان ملل را خواستار شد

فلسطین شامگاه سه‌شنبه رسماً از سازمان ملل خواست تا درخواست عضویت دائم خود در این سازمان بین‌المللی را «در اسرع وقت» به شورای امنیت ارجاع دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، ریاض المنصور، نماینده هیئت فلسطین در سازمان ملل در پلتفرم «ایکس» نوشت: تلگرافی به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال شده است که در آن خواسته شد درخواست عضویت فلسطین در سازمان ملل برای بررسی به شورای امنیت فرستاده شود.

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت: در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۱ درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل داده شده است و تاکنون در دست بررسی است و در ماه آوریل خواستار بررسی مجدد در شورای امنیت را داریم. قرار است نشست شورای وزیران در ماه آوریل برگزار شود و درباره این مسئله رای گیری شود.

عضویت کامل در سازمان ملل متحد مستلزم تایید ۹ کشور عضو شورای امنیت  از ۱۵ کشور  است، مشروط بر اینکه هیچ یک از پنج کشور دارای حق وتو یعنی ایالات متحده، روسیه، فرانسه، انگلیس و چین مخالفت نکنند.

در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای را صادر کرد که بر اساس آن پس از رای گیری تاریخی به فلسطین به عنوان «دولت ناظر غیرعضو» اعطا شد.

عضویت کامل فلسطین باعث به رسمیت شناختن بین المللی آن به عنوان کشور فلسطین می شود که در حال حاضر ۱۳۹ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل آن را به رسمیت می شناسند.

تمدید درخواست فلسطین در حالی صورت می گیرد که اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را با حمایت آمریکا علیه غزه آغاز کرده است. بر اساس داده‌های فلسطینی و سازمان ملل، ده‌ها هزار غیرنظامی کشته شده اند که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

اسرائیل با وجود صدور قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس فوری در ماه رمضان و با وجود اینکه برای اولین بار از زمان تأسیس در سال ۱۹۴۸ در دادگاه بین المللی دادگستری (وابسته به سازمان ملل متحد) ظاهر شد، همچنان به ارتکاب جنایت خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 1757173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha