بیش از ۳۳۱ هزار گردشگر از جاذبه‌های خراسان شمالی بازدید کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در بازه زمانی ۲۶ اسفند سال قبل تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری، ۳۳۱ هزار و ۳۳۷ گردشگر از جاذبه‌ها تاریخی، فرهنگی و توریستی خراسان شمالی بازدید کردند.

علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظارکرد: از این تعداد در این بازه زمانی، ۱۰۹ هزار و ۲۱۷ نفر از اماکن تاریخی و ۲۹ هزاری و ۵۷۷ نفر از اماکن مذهبی در استان بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به بازدید از موزه‌های خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد ۵ هزار و ۸۱۷ نفر از موزه‌های فعال در استان دیدن کردند که بیشترین آمار مربوط به مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم در بجنورد است که تعداد چهار هزارو ۸۳۱ نفر را به خود اختصاص داده است.

مستوفیان اضافه کرد: از جمله جاذبه‌های خراسان شمالی می‌توان مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد، ارگ بلقیس اسفراین، چهارطاقی شیروان، موزه گرمابه و حمام شهر فاروج و آتشکده اسپاخو  نام برد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی بیان کرد: همچنین از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ۱۳۶ هزار و ۳۶۶ مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری در خراسان شمالی اقامت داشته‌اند.

مستوفیان افزود: از این تعداد اسکان، ۷۷ هزار و ۳۶۶ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، ۵۵ هزار و ۲۳۶ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و چهار هزارو ۶۶ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری در خراسان شمالی اسکان داشتند.

وی اظهارکرد: از مجموع اسکان و اقامت رسمی در مدت یاد شده، ۲۸ هزار و ۵۱۴ نفر در مجتمع خدمات بین‌راهی، ۲۴ هزار و ۶۲۲ نفر در مناطق نمونه گردشگری، پنج هزارو ۲۶۹ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، سه هزارو ۳۳۶ نفر در مجتمع‌های گردشگری و مابقی در هتل، اردوگاه‌ها، متل‌ها، طرح خانه مسافر و منطقه نمونه گردشگری اقامت کرده‌اند.

 

کد خبر 1757264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha