جمع‌آوری زکات در خراسان جنوبی بدون مجوز تخلف است

طالبی گفت: تمامی نهادها و موسسه‌های دارای پروانه فعالیت باید مجوز اخذ زکات را داشته و بدون داشتن آن تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۱۶ فروردین) در جلسه برنامه‌ریزی جمع‌آوری زکات فطریه در استان اظهار داشت: هرگونه اقدام برای جمع‌آوری زکات فطریه و ایجاد پایگاه‌های فیزیکی، توزیع صندوق و جمع‌آوری از طریق درگاه‌های الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی باید مجوز لازم را داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با فعالیت هر نهاد فاقد مجوز از ستاد زکات در شهرستان ها با هماهنگی دستگاه قضایی از طریق نیروی انتظامی ممانعت به عمل می‌آید، افزود: تمامی تشکل‌های شرکت کننده در این برنامه تنها با مجوز ستاد زکات اجازه فعالیت دارند.

به گفته وی؛ اگر تشکل ها مجوز نداشته باشند باید نسبت به جمع‌آوری آنها به دلیل جلوگیری از هرج و مرج اقدام شود.

وی تصریح کرد: تمامی صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه باید دارای آرم دبیرخانه باشند و صندوق‌ها در صورت داشتن این آرم مورد تایید ستاد خواهد بود.


وی خواستار همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی  در روز جمع‌آوری زکات فطریه شد و افزود:   با توجه به اینکه برخی جمع‌آوری فطریه از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد پلیس فتا نیز باید در شناسایی و پیشگیری از این موضوع همکاری لازم را داشته باشد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد زیادی از این فرصت و زمان از طریق فضای مجازی نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه اقدام می‌کنند، گفت: پلیس فتا باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد چراکه برخی به دلایل مطامع شخصی است. 

طالبی با اشاره به اینکه بازرسی و نظارت در روز عید سعید فطر توسط نهادهای امنیتی و انتظامی ضروری است، بیان کرد: نهادها و تشکل‌هایی که به صورت رسمی و با مجوز نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه همکاری دارند باید بعد از جمع‌آوری صندوق‌ها، فرم شماره یک را تکمیل و آن را به ستاد تحویل دهند.

وی ادامه داد: در ادامه فرم شماره یک تا سه را تکمیل و ظرف ۲ هفته در اختیار ستاد قرار دهند تا نسبت به گزارش جمع‌آوری زکات به مرکز اقدام شود.


وی ضمن تاکید بر تعامل و همراهی تمامی مجموعه‌های مرتبط در جمع‌آوری زکات فطریه، گفت: صدا و سیما تبلیغات لازم را در این خصوص داشته باشد و شهرداری هم باید مکان‌هایی را برای تبلیغات جمع‌آوری زکات فطریه را در اختیار شوراها قرار دهد.


وی تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی در تمام موضوعات و مسائل انقلابی، شرعی و مذهبی پیش قدم هستند در این خصوص نیز بدون شک به همین شکل خواهد بود از طرفی انتظار دارند بدانند چه میزان فطریه جمع‌آوری لذا شورای زکات استان باید بعد از پایان، مبالغ جمع‌آوری شده را از طریق رسانه به مردم اعلام کنند. 

طالبی با بیان اینکه در زمینه جمع‌آوری زکات فطریه تنها موسسه‌هایی که در زمینه معیشت و درمان فعالیت دارند قادر به دریافت مجوز و جمع‌آوری زکات خواهند بود،افزود: رسته فعالیت موسسه‌های خیریه در پروانه آنها مشخص است.

کد خبر 1757273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha