معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

قناعت با تأکید بر اینکه معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ باید بیشتر با محوریت و تمرکز بر زنجیره‌های ارزش اولویت‌دار استان باشد، گفت: با توجه به شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» باید فرصت ظهور و بروز بخش خصوصی را بیشتر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز پنجشنبه(۱۶ فروردین) در جلسه برنامه‌ریزی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی جمهور اسلامی ایران فرصتی برای استان خراسان جنوبی است که بتوانیم توانمندها و هویت این استان را معرفی کنیم.

وی با اشاره به حضور پررنگ و قابل قبول خراسان جنوبی به لحاظ غرفه‌آرایی و طراحی در این نمایشگاه در سال گذشته، گفت: همچنین قراردادها و کارهایی انجام شد که نسبت به گذشته خوب بود اما نسبت به نقطه ایده‌ال هنوز فاصله داریم که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

استاندار خراسان جنوبی بر ارزیابی نقاط قوت و ضعف حضور استان در پنجمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی جمهور اسلامی ایران و رفع نقاط ضعف در این زمینه تأکید کرد و گفت: امسال هم باید از فرصت حضور در این نمایشگاه به نحو احسن استفاده کنیم و با نگاه تیمی و همراهی بخش دولتی زمینه برای نقش آفرینی بخش خصوصی فراهم شود تا به جایگاه مطلوب خود برسد.

قناعت با تأکید بر اینکه معرفی ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ باید بیشتر با محوریت و تمرکز بر زنجیره‌های ارزش اولویت‌دار استان باشد، افزود: با توجه به شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» باید فرصت ظهور و بروز بخش خصوصی را بیشتر کنیم لذا از حضور آنان در نمایشگاه‌های مختلف حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه توانمندی‌های صادراتی و غیرصادراتی استان را باید در این نمایشگاه برجسته کنیم، تصریح کرد: هر اقدام و تولید محتوایی برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ که به نفع استان باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اداره کل صنعت، معدن و تجارت متولی اصلی برای حضور استان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است اما باید سایر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی هم پای کار باشند و در این راستا مسئولیت دارند، گفت: زمینه انعقاد تفاهم‌نامه در سطوح ملی باید از هم اکنون پیگیری و مقدمات لازم فراهم شود و به همان زمان برگزاری نمایشگاه موکول نشود.

قناعت با اشاره به بازدید مسئولان و سرمایه گذاران کشورهای مختلف بر لزوم تولید محتوای چندزبانه از توانمندهای استان خراسان جنوبی برای معرفی در نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۴ تأکید کرد و ادامه داد: همچنین با توجه به حساسیت‌های بهداشت جهانی، باید در معرفی و عرضه زنجیره ارزش حوزه غذایی و محصولات کشاورزی استان رعایت مسائل بهداشتی مدنظر قرار گیرد.

استاندار درخصوص تامین مالی حضور استان خراسان جنوبی در نمایشگاه بین المللی توانمندهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در همین راستا ۶ میلیارد ریال را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین خواهد کرد و مابقی اعتبار مورد نیاز هم هم توسط اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان تامین می‌شود.

وی با بیان اینک غرفه‌آرایی و طراحی غرفه استان هم برعهده اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهد بود، افزود: باید در مدت برگزاری نمایشگاه، یک کارشناس مطلع و مسلط بر توانمندهای استان از دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی برای معرفی ظرفیت‌های استان به بازدیدکنندگان، در نمایشگاه حضور داشته باشد.

قناعت با تأکید بر انجام پوشش مطلوب رسانه‌ای حضور استان در نمایشگاه بین المللی توانمندهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران توسط صدا و سیمای استان  و رسانه‌ها، تصریح کرد: باید حداقل روزانه یک مرتبه صداو سیمای استان با متولیان امر حاضر در نمایشگاه ارتباط مستقیم برقرار کند.

وی در پایان از نمایندگی وزارت خارجه در استان خواستار فراهم کردن زمینه دیدار استاندار خراسان جنوبی با سفرای و هیات های خارجی بازدیدکننده از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ برای معرفی ظرفیت‌های استان شد.

کد خبر 1757282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha