۱۷۰۰ صندوق جمع‌آوری زکات در خراسان جنوبی پیش بینی شده است

حجت الاسلام فلسفی گفت: هزار و ۷۰۰ صندوق ویژه جمع‌آوری زکات در خراسان جنوبی پیش بینی شده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی حجت‌الاسلام حسین فلسفی‌راد_ رئیس اداره زکات خراسان جنوبی امروز پنج شنبه (۱۶ فروردین) در  جلسه برنامه ریزی جمع آوری زکات فطریه اظهار کرد: امسال حدود هزار و ۷۰۰ صندوق جمع‌آوری زکات در استان پیش بینی شده است.

رئیس اداره زکات خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵۵۰ میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع‌آور شد، افزود: این مبلغ به دست نیازمندان رسیده است. 

وی ادامه داد: شورای مرکزی زکات الزام داشته که باید با توجه به مشکلات معیشتی و درمان مردم، امسال در قالب پروژه‌های عمرانی، ساخت مساجد، حسینیه و ... این مبالغ هزینه نشود و هیات امنای مساجد باید این مهم را مدنظر قرار دهند و مبالغ در زمینه معیشت و درمان صرف شود.

به گفته حجت الاسلام فلسفی، بر اساس برآوردهای انجام شده امسال حدود ۱۸۰ میلیارد ریال در استان جمع‌آوری خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی_ رئیس شورای زکات خراسان جنوبی هم اظهار داشت: زکات فطریه، یکی از مباحث شرعی در پایان ماه مبارک رمضان است که در کنار عبادت، بندگی، تلاوت قرآن قابل توجه است.

رئیس شورای زکات خراسان جنوبی با بیان اینکه کمک به ایتام، فقرا و افراد مسکین و نیازمند در قالب جمع‌آوری زکات فطریه تعیین شده است، افزود: اما برخی مواقع مجموعه‌هایی ورود می‌کنند که مجوز ستاد جمع‌آوری زکات را ندارند. 

به گفته وی این مهم آسیب‌هایی در پی دارد که باید از لحاظ شرعی و قانونی مراقبت‌های لازم آن لحاظ شود. 

وی خواستار انسجام در خصوص جمع‌آوری زکات فطریه در استان شد و گفت: از نظر شرعی امامان جمعه و از لحاظ اجرایی نیز دبیر ستادها در شهرستان‌ها تدابیری را انجام می‌دهند تا مبالغ جمع‌آوری شده به موقع به دست افراد مستحق و نیازمند برسد.

کد خبر 1757326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha