آیین خطبه‌خوانی و شمع گردانی رحلت حضرت محمدهلال(ع) برگزار می‌شود

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) از برگزاری آیین خطبه خوانی و شمع گردانی خادمین در شب رحلت این امامزاده عظیم الشأن خبر داد.

سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت:  همزمان با آخرین شب جمعه ی ماه مبارک رمضان و مصادف با سالروز رحلت حضرت محمد هلال بن‌علی(ع)، آیین خطبه‌ خوانی و شمع‌ گردانی خادمان این آستان مقدس در در آران و بیدگل برگزار می‌ شود.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) افزود: این مراسم شامگاه پنج شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ با سخنرانی حجت الاسلام سید حسن پورموسوی سخنران بعثه مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

تکیه ادامه داد: اجرای خطبه خوانی در مدح چهارده معصوم و حضرت محمد هلال بن علی(ع) توسط خادم حرم مطهر حاج احسان غلامپور  و قرائت قرآن کریم توسط قاری ممتاز قاسم بختی و مرثیه‌ سرایی و نوحه‌ خوانی مداح اهل بیت(ع) مجید حضرتی از دیگر برنامه‌ های این آیین معنوی خواهد بود.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) تصریح کرد: در بخش دیگری از این مراسم، خادمین این آستان مقدس با لاله های شمع روشن و زمزمه ی مولا هلال بن علی(ع) به سمت ضریح مطهر حرکت کرده و با مرثیه سرایی و روضه خوانی در رثای حضرت محمد هلال بن علی(ع) ارادت خالصانه ی خود را به فرزند بزرگوار امام علی(ع) نشان خواهند داد.

تکیه افزود: همچنین پیش از این مراسم، هیئت خادمین حضرت محمدهلال(ع) از میدان امام حسن(ع) به سمت حرم مطهر راهپیمایی خواهند کرد و در طول مسیر به اقامه عزا خواهند پرداخت.

آیین حزن انگیز خطبه خوانی و شمع گردانی همه ساله در شب رحلت حضرت محمد هلال بن علی (ع) در نجف ایران برگزار می شود.

 در کتاب رساله ی هلالیه آمده است که حضرت محمد هلال بن علی بن ابیطالب(ع) در آخرین شب جمعه ی ماه مبارک رمضان پنج تن آل عبا و برادر خود عون را در خواب می بینند و مژدگانی بازگشت به آغوش طهارت را از جد بزرگوارشان، حضرت محمد (ص) دریافت می کنند.


غروب روز بعد، این ستاره پرفروغ خاندان عصمت و طهارت، پس از اقامه ی نماز مغرب و عشا در آخرین سجده ی خود به پیشگاه حق ندای ارجعی را لبیک گفته و پس از سه سال اقامت در این دیار رهسپار دیار دوست می گردند. به وصیت خود آن حضرت، عبادتگاه شان به عنوان محل دفن آن حضرت مهیا گشته و از آن پس تا کنون زیارتگاه عاشقان و دلسوختگانی شده که حضور تنها فرزند بلافصل امیرالمؤمنین علی(ع) را در کشورمان ارج می نهند.


 مرقد مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان،  یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و ۶ کیلومتری کاشان واقع شده است.

کد خبر 1757340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha