دشمن درصدد تغییر ماهیت فکری و فرهنگی جوانان است

طالبی با بیان اینکه دشمن درصدد تغییر ماهیت فکری و فرهنگی جوانان است، گفت: حوزه تعلیم و تربیت و حوزه فرهنگی به عنوان یکی از اساس انقلاب و نظامی اسلامی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۱۶ فروردین) در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان(حمایت از فعالان تربیتی) اظهار کرد: در جامعه کنونی با جنگ فرهنگی و ترکیبی مواجه هستیم و رسانه‌ها و عوامل بیگانه و معاندین داخلی و خارجی  به دنبال این هستند که تغییر در فرهنگ این کشور ایجاد کنند.

وی بر لزوم هوشیاری در مقابل جنگ ترکیبی و فرهنگی دشمن تأکید کرد و افزود: در جنگ نظامی با دشمن، سنگر و تجهیزات ما مشخص است اما جنگ فرهنگی به قدری نرم و خزنده است که خیلی از اصول‌مان رو  به نوعی از دست دادیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن درصدد تغییر ماهیت فکری و فرهنگی نوجوانان و جوانان است، متذکر شد: متاسفانه خطر تهاجمات و آسیب‌های فرهنگی امروز با فضای مجازی و گوشی‌های هوشمندی که بدون محدودیت و مدیریت در دسترس همگان به ویژه قشر نوجوان قرار گرفته بیش از پیش احساس می‌شود.

طالبی بیان کرد: جنگ فرهنگی از دهه‌ی ۷۰ علیه کشور ما شروع شد و متاسفانه دشمنان در برخی موارد هم به اهداف مدنظر خود رسیده‌اند.

وی در ادامه بر ضرورت توجه ویژه به حوزه تعلیم و تربیت و حوزه فرهنگی که یکی از اساس انقلاب، دین و نظام جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مردم این استان تا حدود زیادی اصالت‌های فرهنگی و مذهبی خود را حفظ کردند از جمله اینکه امسال در روز سیزدهم فروردین که همزمان با شب‌های قدر بود در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها هیچ ناهنجاری نداشتند و تفرجگاه‌ها خلوت بود.

حجت الاسلام محسن موذنی- نماینده ستاد تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی کشور هم در این جلسه گفت: استان خراسان جنوبی یکی از سه قطب برنامه راهیان پیشرفت در کشور است و قطعا این ارتقا و پیشرفت با همکاری چند تشکل رقم خورده است که می‌تواندبرای سایر نقاط کشور  الگو باشد.

وی از ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع تربیت نوجوانان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: باید برای رشد تربیت در بین جوانان و نوجوانان تلاش کنیم و چتر تربیتی را در بین دانش‌آموزان گسترش دهیم.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه با رأی حاضران، اعضای شورای دبیران فعالان تربیتی استان تعیین شدند.
 

کد خبر 1757358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha