مسلمانان نمی توانند نسبت به مسئله فلسطین احساس وظیفه نداشته باشند

امام جمعه شهرستان شیروان با بیان اینکه حمایت از قدس چیزی جز عمل به قرآن و آموزه‌های اسلامی نیست گفت: مسلمانان نمی‌توانند نسبت به مسئله فلسطین و قبله اول مسلمین احساس وظیفه نداشته باشد.

حجت الاسلام حسین تکمیلی، امام جمعه شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: عده‌ای با توطئه‌های استکباری، کشوری اسلامی را اشغال کردند و صاحبان اصلی آن را آواره کرده اند از این رو قدس مسئله مشترک جهان اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه دفاع از مسئله فلسطین پیش از آنکه امری سیاسی باشد، مسئله‌ای دینی است، خاطرنشان کرد: عده‌ای با توطئه‌های استکباری کشوری اسلامی را اشغال کردند و صاحبان اصلی آن را از خانه و کاشانه‌شان آواره کردند، آیا امت اسلام می‌تواند در برابر این ظلم فاحش و ندای مظلومیت و استغاثه مردم مسلمان و مظلوم فلسطین سکوت کند؟

حجت الاسلام تکمیلی با اشاره به جنایات اسرائیل از دیدگاه اسلام و سیاست، عنوان کرد: بر اساس آیات الهی و به لحاظ دین، مکلف به حمایت از قدس شریف هستیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان با بیان این‌که رژیم ظالم، ستمگر و کودک‌کش اسرائیل به قوانین بین‌المللی و به هیچ قانونی پایبند نیست، بیان کرد: رد پای اسرائیل در اختلافات مذاهب اسلامی، حمایت و پشتیبانی از تروریست و تبلیغات رسانه‌ای مشهود است.

 حجت الاسلام تکمیلی اضافه کرد: این رژیم نژادپرست و صهیونیستی رو به نابودی است و از درون در حال فروپاشی است و در لبه پرتگاه قرار دارد.

وی تصریح کرد: نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» از ابتکارات امام راحل عظیم الشان ما بود و بعد از امام (ره) نیز خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب به این معنا همواره توصیه کردند که امروز مسئله اول جهان اسلام مسئله فلسطین است.

کد خبر 1757386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha