ضرورت تزریق اعتبارات برای بهره برداری کامل از کتابخانه مرکزی رشت 

فکور وضعیت شهر رشت را در شاخص سرانه فضای مطالعاتی نامطلوب دانست و گفت: وظیفه دستگاه های مجری است تا با تزریق اعتبارات و همکاری با یکدیگر در جهت رفع چالش های پیش رو برای تحقق وعده دولت برای بهره برداری کامل کتابخانه مرکزی رشت تلاش کنند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، موسی فکور_ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در جلسه ویژه تعیین وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی رشت که امروز(پنجشنبه، ۱۶ فروردین) برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه فرهنگی علیرغم تلاش ها و اقدامات فراوان در دوره های مختلف همچنان برای استفاده مردم به ثمر نرسیده است.

وی با تاکید به اینکه، وظیفه دستگاه های مجری است تا با تزریق اعتبارات و همکاری با یکدیگر در جهت رفع چالش های پیش رو برای تحقق وعده دولت برای بهره برداری کامل کتابخانه تلاش کنند، وضعیت شهر رشت را در شاخص سرانه فضای مطالعاتی نامطلوب دانست.  

فکور گفت: برازنده نیست در استان گیلان که پرچمدار بسیاری از اولین ها در کشور بوده و بسیاری از مردم آن اهل مطالعه هستند، این مرکز فرهنگی که با صرف هزینه های زیادی به این مرحله رسیده، در دسترس مردم قرار نداشته و همگان برای استفاده از امکانات متعدد آن بی بهره باشند.

وی، از پیگیری های مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی استان در تامین تجهیزات کتابخانه مرکزی رشت قدردانی کرد و افزود: مجموعه کتابخانه های عمومی استان، تنها به عنوان بهره بردار این مرکز فرهنگی تلاش خود را بکار گرفته است تا پس از تعیین تکلیف وضعیت تکمیل کتابخانه در کمترین زمان ممکن نسبت به آماده سازی فضاها اقدام کند.

ضرورت تزریق اعتبارات برای بهره برداری کامل از کتابخانه مرکزی رشت 

یاسر تقوی_ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه مرکزی رشت، به چالش های متعدد در مسیر بهره برداری کامل آن اشاره کرد و گفت: مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی آمادگی کامل برای تجهیز و تزریق منابع مختلف مکتوب و اختصاص امکانات لازم کتابخانه ای برای استفاده مردم و علاقمندان را در کمترین زمان ممکن پس از واگذاری ساختمان، دارد.

وی همچنین از تهیه بخش عمده ای از تجهیزات لازم این مرکز پیش از تکمیل بنای کتابخانه خبر داد و تصریح کرد: افتتاح نابهنگام پروژه نیمه کاره کتابخانه مرکزی رشت در سال پایانی دولت پیشین، یکی از دلایل مهم عدم تزریق اعتبارات کافی برای تکمیل آن بود.

تقوی بیان کرد: علیرغم این اتفاق نامبارک، نهاد کتابخانه های عمومی تمام توان و تلاش خود را برای تزریق منابع داخلی برای خرید تجهیزات و منابع لازم در مسیر بهره برداری کامل این مرکز به کار بسته است.

ضرورت تزریق اعتبارات برای بهره برداری کامل از کتابخانه مرکزی رشت 


محمدرضا رستمی_ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه اولویت بندی بخش های ضروری کتابخانه مرکزی رشت و همچنین تسویه مطالبات پیمانکار پروژه دو موضوع مهم در مسیر تخصیص اعتبارات است، از آمادگی برای کمک به اتمام مراحل ساخت کتابخانه خبر داد.  

محمدرضا فلاحتگر_ مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان نیز گزارشی در خصوص اقدامات انجام گرفته در مسیر تکمیل کتابخانه مرکزی رشت ارائه کرد و افزود: یکی از مهمترین چالش های پیش روی این مجموعه برای واگذاری کتابخانه به مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی، عدم تخصیص اعتبارات کافی در سال های گذشته است.

وی خاطر نشان کرد: به همت استاندار گیلان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اعتبارات سال گذشته که در روزهای پایانی تخصیص یافت می تواند بخش اعظمی از مشکلات این مرکز را حل کند. 

کد خبر 1757411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha