مردم ایران در زمینه انتقام از اسرائیل عجله نکنند

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: مردم در زمینه انتقام ایران از اسرائیل عجله نکنند، نیروهای نظامی، امنیتی و سپاه پاسداران با کیاست دقیق پاسخ دندان شکنی به آنها خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را در رابطه با مقام تسلیم و رضا اختصاصداد و اظهار کرد: یکی از مسائلی که بندگان خدا باید به آن توجه کنند مسئله تسلیم در برابر امر خدا و رضایت به آنچه خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: اوامر و نواحی در کتاب الهی یعنی قرآن مجید است که با اطاعت از آن می‌توان «اطیعوا الله و اطیعواالرسول و اولی الامر منکم» را محقق کرد.

وی ادامه داد: پیغمبر خدا (ص) فرمود: «خداوند در روز قیامت برای دسته‌ای از امت من بال‌هایی قرار می‌دهد که از قبرهای خود به طرف بهشت پرواز می‌کنند و از نعمت‌های بهشت استفاده می‌کنند».

حجت الاسلام خواجه پور افزود: «ملائکه به آنها می‌گویند آیا شما گرفتاری و رنج حساب قیامت را دیدید؟ می‌گویند حسابی در کار ما نبود. فرشتگان می‌پرسند از صراط گذر کردید؟ می‌گویند ما صراطی ندیدیم. می‌گویند جهنم را مشاهده کردید ؟ پاسخ می‌دهند ما در مسیر خود چیزی را مشاهده نکردیم، فرشتگان می‌گویند شما از امت کدام پیغمبرید؟ پاسخ می‌دهند از امت حضرت محمد (ص) هستیم، ملائکه می‌گویند شما را به خدا سوگند می‌دهیم بگویید در دنیا چه عملی داشتید که به این مقام رسیدید؟ جواب دادند ما دو خصلت داشتیم اول در خلوت از خدا شرم می‌کردیم و گناه انجام نمی‌دادیم و دوم به کمتر از آنچه به ما روزی می‌داد راضی بودیم، ملائکه می‌گویند پس شایسته چنین مقامی بوده‌اید».

خطیب نماز جمعه مارگون خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها به آنچه خدا به آنها داده قانع باشند، حرص، طمع و ولع نورزند، از خدا بیشتر از آنچه برای آنها مقدر شده، نخواهند و یقیناً درب‌های برکات الهی به روی آنها باز خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر انسان شکرگزار خدا و در برابر امر پروردگار تسلیم بود و اگر به آنچه خدا به او داد راضی بود، سعادتمندی را در دنیا و آخرت برای خود رقم زده است، اما اگر به آنچه خدا به ما داد راضی نبودیم، بی پروایی کردیم و خدا را حاضر و ناظر اعمالمان ندانستیم، دو صفت تسلیم و رضا را نداشته و باعث شقاوت و بدبختی در دنیا و آخرت خواهد بود.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: یک سال بنی اسرائیل نزد حضرت موسی آمدند و گفتند «ای موسی از خداوند درخواست کن باران را به خواسته ما مقرر نماید، حضرت موسی علیه السلام تقاضا کرد و خداوند اجابت فرمود، آنگاه به بنی اسرائیل اطلاع داد که باران در اختیار شماست، اکنون زراعت کنید».

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: بنی اسرائیل هرچه توانستند کشت و کار کردند، هر وقت می‌خواستند، باران طلب می‌کردند و هرگاه خیال می‌کردند کافیست، باران را قطع می‌کردند زراعتشان خیلی رشد کرد و بلند شد که هیچ گاه این طور نبود، هنگام دور رسید کشت‌های خود را درو کردند و کوبیدند، اما دانه نبسته بود.

وی اظهار کرد: بنی اسرائیل به حضرت موسی علیه السلام شکایت کردند که ما از خداوند خواستیم باران را در اختیار ما قرار دهد تا نفع بیشتری ببریم، اکنون این کار به ضررمان تمام شد، حضرت موسی علیه السلام ضمن مناجات با خدا عرض کرد «پروردگارا بنی اسرائیل از این موضوع شکایت دارند، خداوند متعال فرمود: موسی من آنطوری که می‌خواستم برای آنها مقدر می‌کردم ولی آنها به تقدیر من راضی نشدند، منم خواسته آنها را برآورده کردم اکنون آنچه دیدند از خواسته خود آنها بود».

حجت الاسلام خواجه پور افزود: اگر انسان کارها را به خود واگذار کند، نتیجه‌اش همین می‌شود که بنی اسرائیل دیدند، یعنی ضرر و اما اگر انسان در کنار کارها و فعالیت‌ها به خدا توکل کنند، کارها را به خدا واگذار کنند، خداوند متعال خیر و صلاح او را برایش مقدر می‌سازد.

امام جمعه شهرستان مارگون ضمن تبریک و تسلیت شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در سوریه، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بداند که حمله به این نوع ساختمان‌ها در واقع حمله به خاک یک کشور است و باید در قبال این مسئله پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه ملت عزیز ایران اسلامی باید بدانند که جمهوری اسلامی به این رژیم پلید کودک کش قاطعانه پاسخ خواهد داد، گفت: مردم در زمینه انتقام ایران از اسرائیل عجله نکنند، نیروهای نظامی، امنیتی و سپاه پاسداران با کیاست دقیق پاسخ دندان شکنی به آنها خواهند داد.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند که ما از شهادت هیچ گونه هراسی نداریم، بلکه طالب فیض شهادت هستیم و برای حفظ نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی جانمان را فدا می‌کنیم، همچنان که عزیزانمان جانشان فدا کردند و با خونشان درخت اسلام را تنومند و آبیاری کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون یادآور شد: یقین داریم این خون شهداست که انقلاب را بیمه کرده و این انقلاب را انشاالله به دست صاحب اصلیش حضرت حجت (عج)متصل خواهد کرد.

وی ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، افزود: امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمود: «کُلَّ یَومٍ لَا یُعصَیَ اللهُ تَعالَی فِیهِ فَهُوَ یَومُ عِیدٍ، هر روزی که در آن معصیت خدا نشود و گناهی انجام نگیرد، آن روز عید است».

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: مردم در ماه مبارک رمضان با خدای خویش به راز و نیاز پرداختند، روزه گرفتند، به تهذیب نفس پرداختند، در روز عید فطر هم مزد این یک ماه را ه صورت ویژه می‌گیرند .

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: خوشا به حال کسانی که از برکات این ماه استفاده کردند و به نفس خود اجازه ندادند گناه و معصیت کند و بدا به حال کسانی که حرمت نگه نداشتند و روزه خواری کردند، در مقابل خدا شرم و حیا نداشتند، عید سعید فطر در واقع عید روزه‌داران است نه عید روزه خواران .

وی به روز جهانی قدس اشاره کرد و بیان کرد: امروز جمعه آخرین هفته ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس است و این روز جهانی فقط متعلق به فلسطین و غزه نیست، بلکه متعلق به امت اسلامی و مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام خواجه پور روز قدس را روز درهم کوبیدن هیمنه استکبار جهانی دانست و افزود: این روز، روز همدردی با ملت مظلوم فلسطین و غزه و روزی است که باید هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا، اسرائیل و همپیمانانش بزنیم.

خطیب نماز جمعه مارگون روز قدس را نماد صف بندی حق در مقابل باطل و روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیسم دانست و تاکید کرد: روز قدس، یک روز جهانی بوده و یک پیام جهانی دارد، پیامش این است «هیهات من الظله» امت اسلامی هرگز زیر بار ظلم و ستم نخواهد رفت، اگرچه تلاش کردند روز قدس را تضعیف کنند، اما نتوانستند.

وی یادآور شد: مردم عزیز به حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین هر ساله آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به میدان می‌آیند و با مشت‌های گره کرده، به دهان مستکبران عالم می‌کوبند.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: اگرچه چندین ماه است از سگان هار و گرگ‌های درنده به ملت مظلوم غزه حمله می‌کنند، اما طوفان الاقصی در واقع هیمنه استکبار جهانی را در هم کوبید و این شکست مفتضحانه هیچ جای جبرانی ندارد.

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: اسرائیل دست به هر جنایتی علیه مردم غزه می زند ولی ایمان به خدا و مقاومت در مقابل آنها جواب خواهد داد.

وی اظهار کرد: روز قدس، حرکت بسیار عمیق و پرمعنایی است این فقط راهپیمایی نیست، بلکه خونی بوده که در رگ‌های امت‌های اسلامی به جوش آمده است.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: علی رغم کسانی که می‌خواهند روز قدس و مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود، اما روز به روز زنده‌تر می‌شود.

خطیب نماز جمعه مارگون با اشاره به اینکه ما به وعده الهی ایمان داریم و شاهد پیروزی مردم غزه در مقابل اسرائیل خبیث خواهیم بود، افزود: آمریکا و اسرائیل با تمام امکانات نظامی و ابزارهای جنگی در مقابل یک ملت مظلوم و دست خالی نتوانست پیروز شود.

وی بیان کرد:در دوران دفاع مقدس عراق آن زمان با همراهی آمریکا، اسرائیل، انگلیس همه معاندین به حمایت از عراق برخاستند، اما رزمندگان ما از ابزارهای جنگی و نظامی دستشان خالی بود ولی قلبشان پر از ایمان و مقاومت بود و همین دو ابزار یعنی «ایمان و مقاومت» باعث پیروزی جنگ ما در مقابل عراق شد .

حجت الاسلام خواجه پور گفت: با اتکال به خداوند متعال و با مقاومت مردم غزه روزی شاهد پیروزی آنها در مقابل مستکبران عالم خواهیم بود.

کد خبر 1757488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha