بازتاب طوفان الاحرار در رسانه‌های جهان

رسانه‌های مختلف جهان همزمان با آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سایر شهرهای ایران به انعکاس خبری آن اقدام کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: امروز جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰:۰۰ صبح با شعار محوری « روز قدس،‌ از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» در شهرها و روستاهای مختلف ایران آغاز شد.

 به همین مناسبت رسانه های خارجی اعم از عربی و انگلیسی به پوشش خبری این مراسم اقدام کردند. در همین راستا به بازتاب برگزاری روز جهانی قدس در ایران در رسانه های عربی می پردازیم:

المنار

شبکه خبری المنار با آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس به انعکاس لحظه به لحظه این مراسم اقدام کرد. همچنین تصاویری از حضور میلیونی مردم ایران در این مراسم به نمایش گذاشت که شرکت کنندگان در این راهپیمایی تصاویر قدس شریف، شهدای محور مقاومت، پرچم فلسطین و پلاکاردهایی در محکومیت جنایت صهیونیسم در دست داشتند.

المنار گزارش داد: راهپیمایی گسترده به مناسبت روز جهانی قدس در بیش از دوهزار شهر و روستای ایران آغاز شد. به طوری که مردم از مساجد و میدان‌های اصلی در شهرها و روستاها در سراسر مناطق ایران به سمت مکان برپایی نماز جمعه حرکت کردند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز ساعت ۱۶:۰۰ به مناسبت روز جهانی قدس در مجتمع سید الشهدا در ضاحیه جنوبی در بیروت لبنان سخنرانی می‌کند.

العهد

شبکه خبری العهد نیز با انعکاس برگزاری مراسم روز جهانی قدس در ایران نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با مشارکت گسترده و حماسه سازی ایران در تهران و بیش از دوهزار شهر و روستا به صورت همزمان در ایران با شعار « روز قدس،‌ از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار » آغاز شد.

العهد نوشت: شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها تصاویری از قدس شریف و شهدای جبهه مقاومت و پرچم فلسطین را دردست داشتند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

شبکه خبری العهد با انتشار تصاویری از حضور مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس نوشت: شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس به سمت محل برگزاری نماز جمعه حرکت کردند تا ادامه مراسم را پس از نماز جمعه انجام دهند.

در این مراسم سردار «حسین سلامی» فرمانده سپاه در سخنرانی گفت: هرگونه تعرض علیه ایران، بدون پاسخ نمی ماند. فلسطین به فلسطینی‌ها بازخواهد گشت و تنها راه صهیونیست تسلیم شدن است.

العهد نوشت: همزمان با این راهپیمایی، مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق در تهران برگزار می شود.

المیادین

شبکه المیادین با آغاز مراسم روز جهانی قدس در ایران به پوشش مستقیم آن پرداخت و به انعکاس این مراسم روی سایت خبری خود اقدام کرد.

المیادین نوشت: ایرانی‌ها امروز در راهپیمایی‌ حمایت از ملت فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس در تهران وسایر شهرها شرکت کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها با در دست داشتن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی که عبارت «القدس لنا» روی آنها نوشته بود، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

المیادین نوشت: در این راهپیمایی که با شعار « روز قدس،‌ از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» آغاز شد، سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی در مراسم تهران سخنرانی کرد.

المیادین نوشت: «ابوفدک المحمداوی» رئیس ستاد نهاد حشد شعبی و تعدادی از شخصیت‌های کشوری و لشکری ایران در این مراسم شرکت کردند. ابوفدک در این راهپیمایی تاکید کرد که آنچه امروز در محور مقاومت در یمن و عراق و فلسطین و ایران رخ می‌دهد نشانه زوال اسرائیل است.

خبرگزاری سباء (یمن)

خبرگزاری یمنی سباء نیز در خبری نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعاتی پیش در سراسر ایران با عنوان «طوفان آزادگان» آغاز شد و همزمان با این راهپیمایی پیکر شهدای کنسولگری ایران در دمشق نیز تشییع می‌شوند.

العربی الجدید

العربی الجدید در گزارشی نوشت: راهپیمایی گسترده در سراسر ایران امروز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس در بیش از دو هزار شهر و روستا این کشور درحالی آغاز شد که قرار است در تهران پیکر شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تشییع شوند.

العربی الجدید نوشت: در راهپیمایی تهران شخصیت‌های ارشد نظامی و سیاسی ایران حضور دارند.

شرکت کنندگان با در دست داشتن پرچم ایران و پلاکاردهایی در محکومیت نسل کشی در نوار غزه و جنایت‌های اسرائیل علیه مردم غزه، شعارهایی علیه اسرائیل و آمریکا سردادند.

تظاهرکنندگان از سکوت جامعه بین الملل و کشورهای اسلامی نسبت به این کشتار مستمر در غزه انتقاد کردند و پایداری مقاومت فلسطین به ویژه غزه را در مقابله با تجاوزگری اسرائیل را ستودند.

خبرگزاری لبنان

خبرگزاری لبنان«NNA» نوشت : شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس با در دست داشتن پرچم ایران و فلسطین و حزب الله و تصاویری از شهدای نظامی، شعار «شهدا در راه قدس» را سردادند.

در این خبرگزاری با اشاره به پلاکارد بزرگی در این راهپیمایی نوشت: روی یک پلاکارد بزرگ عبارت «صهیونیست را پشیمان خواهیم کرد» نوشته شده است که به بمباران کنسولگری اشاره دارد.

خبرگزاری عراق(واع)

خبرگزاری عراق نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس با عنوان «طوفان آزادگان» امروز جمعه در آخرین روز ماه مبارک رمضان در سراسر مناطق ایران برگزار شد.

در مراسم راهپیمایی تهران، سردار حسین سلامی، فرمانده کل نیروی سپاه انقلاب اسلامی سخنرانی و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی خنجر استعمار در پیکر جهان اسلام از ۷۵ سال پیش است.

کد خبر 1757492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha