روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود

امم جمعه شهرستان خوی گفت: وز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود، روز قدس یک روز جهانی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد و روز مقابله‌ و مستضعفین با مستکبرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین قاسم خانی، امام جمعه شهرستان خوی، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مصلی این شهرستان برگزار شد، گفت: با توجه به فرمایش حضرت امیر (ع) اگر دشمن ظالم و یاور مظلوم باشیم این می‌شود تقوا.

وی افزود: این یکی از مبانی ما  در حمایت از قدس و فلسطین طبق فرمایش امیرمؤمنان علی علیه السلام  دشمن ظالم، یاور مظلوم باشید و روز راهپیمایی برائت از مشرکین سال 66 را درنظر بیاورید، که 400 نفر از حجاج  ایران به شهادت رسیدند که لعنت خدا برآل سعود باد، یکی از بزرگان، درآن حادثه‌  سال 66 امام زمان  (ع) را ملاقات کرد، حضرت صاحب فرمودند؛ من برای تک تک افرادی که در راهپیمایی شرکت کردند جایزه‌ای تعیین کردم برای آنهایی که مجروح شدند یا به شهادت رسیدند جایزه‌  ویژه، همین نکته برای راهپیمایی روز قدس هم است، و این مبنای قرآنی هم دارد.

حجت الاسلام قاسم خانی ادامه داد: قطعا تک تک قدم‌هایی که امروز برداشتید برای شما یک حسنه ثبت می‌شود.

وی گفت: امام راحل عظیم الشأن که روز قدس را تعیین کردند اولا از معنویت شب قدر استفاده کردند در فرموده امام راحل آمده که؛ روز قدس که همجوار شب قدر است لازم است در بین مسمانان احیا شود و مبداء بیداری و هوشیاری آنان باشد.

امام جمعه شهرستان خوی ادامه داد: اینکه امام بیش از مسئله محو اسرائیل در تعیین روز قدس هدف بلندتری داشتند، هدف امام بیداری جهانی بود نه فقط محو اسرائیل، ببینید روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود، روز قدس یک روز جهانی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد و روز مقابله‌ و مستضعفین با مستکبرین است.

حجت الاسلام قاسم خانی افزود: این هدف حضرت امام برای تعیین روز قدس بود خوب دشمن از همان روز اول فهمید که امام چه کرد، و به تعبیر خودشان زلزله‌ای در خاورمیانه به وجود آمد ولی فقط خاورمیانه نیست امروز دنیا از این تدبیر الهی امام راحل، و استمرار آن توسط رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی  تکان می‌خورد.

وی گفت: امروز جبهه‌  متحد مقاومت از همه وقت اتحادشان بیشتر و منسجم‌تر است، یک زمانی بین حزب الله و حزب عمل اختلاف می‌انداختند، امام راحل، آیت‌الله جنتی را می‌فرستاد لبنان که بین دو تا گروه شیعه وحدت ایجاد کند.

این مسئول افزود: بین گروه‌های فلسطینی اختلاف ایجاد می‌کردند، اما روز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی وقتی نصف شب آقازاده‌  رهبر معظم خبر را برد به حضرت آقا داد که آقا حاج قاسم شهید شدند درعراق اولین جمله‌ای که رهبر معظم فرمودند این بود؛ انشاءالله خدا در شهادت او اثر بالاتری از حیات او قرار بدهد و حقیر می‌توانم با اطمینان بگویم یکی از مهمترین اثرات شهادت حاج قاسم اتحاد جبهه‌  مقاومت شد، دشمن خیلی دل خوش کرده بود به تفرقه‌  بین نیروهای مقاومت، اما از همه وقت الان متحدترند، و ‌آماده تر برای ضربه‌ی نهایی واردکردن به اسرائیل هستند.

شمارش معکوس برای فروپاشی صهیونیست‌ها آغاز شده است

وی گفت: شمارش معکوس برای فروپاشی صهیونیست‌ها آغاز شده است ما با افتخار جمله رهبر عزیز انقلاب را در سال 1390 از همین مصلی به همه دنیا اعلام می‌کنیم هرجا هر ملتی هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند مقابله کند ما پشت سر او هستیم کمکش می‌کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن آن نداریم.

امام جمعه خوی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در سوریه، گفت: با توجه به قدرت نظامی و ذخایر استراتژیک تسلیحاتی ایران و قدرت و ضعف متحدان و همچنین دشمنان و طرف های بی تفاوت منطقه ای، اگر مروری کوتاه بر تحولات اخیر داشته باشیم، یک عقلانیت قابل اعتمادی از برخورد مسئولان نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران چه در مواجهه مستقیم و چه در مواجهات غیرمستقیم اخیر مشاهده میشود.

وی افزود:  آوارگی صدها هزار رژیم صهیونیستی از شمال و جنوب مرزهای‌ سرزمین‌های اشغالی و مهاجرت معکوس آن‌ها، نابودی تجارت رژیم و ضرر ۸۰ میلیارد دلاری در عرض ۶ ماه و در هم شکستن اسطوره امنیتی و نظامی تل‌آویو بخشی از جنگ نامتقارن محور مقاومت در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی با گروه‌های قدرتمندی مانند انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان و گروه‌های عراقی بوده است.

این مسئول ادامه داد: در جنگ نابرابری که پیرامون ما هست، به یقین دست برتر با جمهوری اسلامی است و در سوریه یک مدعی ابرقدرت و کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای یک طرف ماجرا بودند و ایران و گروه های کوچک متحدش یک طرف دیگر.

وی افزود: اما متاسفانه عده ای مسئول امنیت ملی کشور را متهم به ترس و انفعال می‌کنند و بدون هیچ تخصصی در امور نظامی و ندانستن طرح مبارزاتی جمهوری اسلامی، و ندانستن فرق ایران به عنوان رهبر جبهه مقاومت با یمن و... در حوزه رسانه ای و فضای مجازی شروع به نوشتن و تحلیل می کنند و صرفا فریاد انتقام سر می دهند، بدون آنکه به لوازم آن متوجه باشند، با این برخورد احساسی، سطح توقع را آن قدر بالا می برند که حتی اگر به پایگاه آمریکایی موشک بزنیم، عده‌ای از بین خودمان‌ می گویند کار به درد نخوری کردیم! تپه و حلبی زدیم!

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: دقت کنیم که بعد از شهادت حاج قاسم ده ها موشک به عین الاسد زدیم و این در تاریخ جنگی و نظامی معاصر بی نظیر بود و همین الان قدرت های بزرگ جهانی جرأت ندارند به پایگاه های آمریکا ضربه بزنند.

وی افزود: ولی ما این کار را کردیم و بعد از آن هم هیمنۀ آمریکا را شکستیم درحدی که نیروهای کوچک مقاومت، امروز به پایگاه های آمریکا حمله می کنند. آمریکایی که روزی با یک تَشَر کشورها را وادار به تسلیم می‌کرد، اکنون سیلی‌خور محور مقاومت در عراق، سوریه و دریای سرخ است.

وی افزود: اگر حضرت آقا می گویند ما انتقام می‌گیریم ما و رسانه ما باید دستش را پر کند. ما باید با هزار تاکتیک روش مبارزه و انتقام را توضیح دهیم. باید رعب و بلاتکلیفی را به دشمن تحمیل کنیم. نه این که ما هم حرف آقا را تکرار کنیم و بعد  تجویزهای فضایی و نظرات شخصی خودمان‌ را به مسئولان نظامی آبدیده تحمیل کنیم.

این مسئول ادامه داد: برخی ها نمیخواهند این نکته را درک کنند که ما درگیر جنگ هستیم، در جنگ زد و خورد وجود دارد، صهیونیست ها گوشه رینگ افتاده اند، از یمن می‌خورند، از مقاومت عراق می‌خورند، از حزب الله لبنان می‌خورند، از حماس و جهاد می‌خورند، امنیت و اقتصادشان فلج شده، آنها خوب میدانند چه کسی دست اینها را پر میکند و ایران را پشت صحنه تمام این ضربات فرسایشی میبینند، چرا برخی خودی ها این را درک نمیکنند؟

وی گفت: تردیدی وجود ندارد که حتما انتقام می‌گیریم و انتقام هم قوی است و پشیمان کننده ولی در این جنگ فرسایشی، در عین مطالبه گری، صبر و اعتماد به فرمانده حرف اول را می‌زند.

امام جمعه خوی بیان کرد:رژیم صهیونیستی و حامیان او در صددند که ایران میوه قدرتش را کال بچیند و از این‌رو درصدد تحریک تهرانند. ایران باید قطعا به ضربه وارد آمده پاسخ بدهد اما با مختصاتی که خود تعیین می‌کند، نه مختصاتی که دیگران درصدد تحمیل آنند.

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: امروز صهیونیست‌ها چنان ضربه‌ای در غزه، کرانه باختری و شمال لبنان خورده‌اند که ۱۰۰ موشک بالستیک هم از ایجاد آن ناتوانند. طرفی که در ساحل مدیترانه و دریای سرخ در حال غرق است، صهیونیست‌ها و متحدان‌شان هستند. در میان این دریاهای مواجی که صهیونیست‌ها در آن گرفتارند، اقدامات بزدلانه در دمشق و کرمان و چابهار و راسک در مسیر احیای قدرت تل‌آویو ارزشی ندارند؛ هرچند شهدای آن بسیار ارزشمندند و داغ آنها برای همه ما سنگین است.

کد خبر 1757521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha