نصرالله: ایران بهترین فرماندهان خود را به عنوان شهید تقدیم می کند/ دوستی با ایران نماد کرامت و شرافت انسانی است

سید حسن نصرالله با اشاره به شهادت تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: دبیرکل حزب الله لبنان گفت: : ایران بهترین فرماندهان خود را به عنوان شهید تقدیم می کند و فشار و محاصره را تحمل می کند. یکی از دلایل اصلی جنگ علیه ایران و دشمنی با ایران، موضع جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل، قدس و مقاومت فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله امروز(جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳) به مناسبت روز جهانی قدس در مجتمع سید الشهدا در بیروت، باتشکر از حاضران در این روز بزرگ که تعهد و موضع و مقاومت مان را اعلام می کنیم، گفت: ما باید در کنار شهدای روزهای اخیرحمله  رژیم  صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق از جمله شهدای فرماندهان ارشدی  که در مسیر و حرکت ما ارزش تاریخی دارند،بایستیم.

وی با عرض تسلیت به آیت الله امام خامنه ای و مسئولان ایران به ویژه فرمانده سپاه پاسداران و نیروی قدس و خانواده های شهدای اخیر، افزود: ما روز دوشنبه آینده ساعت ۱۶:۰۰ مراسم تجلیل و تکریمی را برای شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق برگزار می کنیم.

نصرالله ادامه داد: امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب و آغار انقلاب، موضع ایشان در قبال اسرائیل و آمریکا مشخص بود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: یکی از دلایل اصلی جنگ علیه ایران و دشمنی با ایران، موضع جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل، قدس و مقاومت فلسطین است.

نصرالله تاکید کرد: اگر ایران امروز می‌گفت ما حاضریم مستقیماً با آمریکایی‌ها مذاکره کنیم و درباره پرونده‌های منطقه‌ای صحبت کنیم، آیا فشار و محاصره روی آن به همین شکل باقی می‌ماند؟

وی ادامه داد: ایران تاکنون از مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها درباره پرونده هسته ای خودداری کرده است. ایران تاکنون هرگونه دیدار مستقیم و غیرمستقیم با آمریکایی‌ها را رد کرده است و هیچ مذاکره ایرانی و آمریکایی در رابطه با مسائل منطقه ای وجود ندارد. آمریکایی‌ها همیشه تمایل خود را برای مذاکره مستقیم با ایرانی‌ها ابراز می‌کنند، اما ایرانی‌ها فریب نمی‌خورند.

دبیرکل خزب الله لبنان تاکید کرد: ایران بهترین فرماندهان خود را به عنوان شهید تقدیم می کند و فشار و محاصره را تحمل می کند.

نصرالله تاکید کرد: هرکس تحلیل کند و بگوید آنچه در غزه، فلسطین، عراق، یمن و انتخابات ریاست جمهوری لبنان در حال رخ دادن است، منتظر مذاکرات ایران و آمریکا هستند، نادرست است.

وی  ادامه داد: ما می شنویم که هر آنچه در منطقه می گذرد یک بازی آمریکایی-ایرانی و توزیع نقش‌ها است. این افراد نمی توانند چیزی درباره پیروزی های مقاومت در منطقه باور کنند، آنها متوهم هستند، در واقع عقب نشینی از جنوب لبنان و خروج از نوار غزه شکست اسرائیل است.

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: موضع ایران روشن و قاطع است. ایران در واضع خود همیشه تکیه گاه واقعی همه کسانی بوده و است که در فلسطین و لبنان و منطقه با اشغالگران مبارزه و مقاومت می کنند و با حمایت خود بسیاری از معادلات را تغییر داده و بسیاری از پروژه‌های سلطه جویان را خنثی کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: رابطه و دوستی و اتحاد با ایران عنوان سربلندی و کرامت انسانی در این زمانه است و کسانی که با اسرائیل عادی سازی روابط می‌کنند و از آن و جنایاتش دفاع می کنند، باید شرمنده باشند. کسانی که باید شرمنده باشند کسانی هستند که روابط دوستانه با ایالات متحده دارند، آمریکایی که مسئول اصلی همه جنایات، جنگ نسل کشی و همه جنگ های منطقه است. از دوستی و رابطه خود با آمریکا خجالت بکشید، دست، صورت و کل دولت بایدن به خون کودکان و زنان غزه، لبنان و منطقه آغشته است.

وی ادامه داد: طوفان الاقصی موجودیت اسرائیل را به خطر انداخت و شکنندگی، شکست آن را نمایان کرد، ما از بسیاری از مقامات اسرائیلی شنیدیم که می‌گویند از سال 1948 چنین رویدادی را ندیده‌اند، بنابراین ما با رویدادی روبرو هستیم که بقای اسرائیل را به خطر می‌اندازد و شکنندگی و ضعف آن را نشان می‌دهد، اگر شیطان بزرگ جلوی آن را نمی گرفت.

نصرالله افزود: یکی از دلایل شکست در جنگ غزه این است که "اسرائیل" جنگ را منطقی رهبری نمی کند. نحوه ادامه جنگ اسرائیلی ها نشان می دهد که آنها عقل خود را از دست داده اند. در بمباران هوایی غزه قتل عام، تخریب ساختمان ها و قحطی رخ داده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: در نهایت نتانیاهو باید متوقف شود و در رسیدن به اهدافش شکست خواهد خورد. نتانیاهو به جای پایین آمدن از درخت، از پیروزی مطلق صحبت می کند، به همین دلیل او را مسخره می کنند.

وی گفت: پس از 6 ماه، نتانیاهو هنوز نمی تواند حماس و مقاومت در غزه را از بین ببرد و اسرا را بازگرداند.

نصرالله خاطر نشان کرد: نظرسنجی ها در مستعمرات شمال نشان می‌دهد که 80 درصد مایل به بازگشت نیستند و این ضربه بزرگی به طرح شهرک سازی وارد می کند.

دبیرکل حزب الله افزود: بسیاری از کشورها درباره توقف فروش تسلیحات به اسرائیل بحث و گفتگو را آغاز کرده اند. بایدن از نتانیاهو خواست فورا جنگ را متوقف کند زیرا در حال از دست دادن موقعیت بین المللی است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از سرپوش گذاشتن بر متحد خود، اسرائیل، شرمنده است، به خصوص پس از گذشت شش ماه از جنگ غزه و هیچ یک از اهداف محقق نشده و در نهایت آمریکایی ها انتخابات دارند.

نصرالله تاکید کرد: تهدید به جنگ همه جانبه علیه لبنان منجر به توقف جبهه مقاومت نمی شود، همه فشارها موضع ما را تغییر نداد چرا که جبهه مقاومت در لبنان ادامه دارد و با غزه در ارتباط است.

نصرالله افزود: برادران در یمن توانستند از عبور بسیاری از کشتی‌ها جلوگیری کنند و ارعاب آمریکا و انگلیس و جامعه جهانی نتوانستند جلوی این جبهه و همه جبهه‌ها را بگیرند وقتی جنگ متوقف شود، رژیم صهیونیستی با چالش‌های بزرگی از جمله محاکمه، اتهامات و استعفاها مواجه خواهد شد.

نصرالله تاکید کرد: در همه داده‌ها به وضوح می‌بینیم که امام خامنه‌ای از همان روزهای اول گفته است: «اسرائیل» شکست می‌خورد و غزه پیروز خواهد شد. وقتی جنگ متوقف شود، این خود پیروزی برای مقاومت و شکست برای «اسرائیل» است.

وی افزود: باوجود دردها و جانفشانی ها، ما در جبهه با چشم باز و دیدی روشن می جنگیم. مهم این است که ادامه دهیم، محکم بایستیم و در همه جبهه‌ها با امید دنبال کنیم که نتیجه نبرد پیروزی است و هرکس حدس می‌زند که نبرد مستلزم شکست است، باید در محاسبات خود تجدیدنظر کند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: محور مقاومت در این نبرد به پیروزی بزرگی دست خواهد یافت.

وی ادامه داد: مطمئن باشید که پاسخ ایران به هدف قرار دادن کنسولگری در دمشق گریزناپذیر خواهد بود. اسرائیلی‌ها هوشیار هستند و از پاسخ ایران می‌ترسند و این بخشی از نبرد برای خسته کردن دشمن از نظر معنوی و مادی است. پاسخ قطعی خواهد بود.

نصرالله ادامه داد: نتانیاهو با هدف قراردادن کنسولگری در دمشق حماقت کرد و دربزرگی را برای حل این نبرد باز خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: رزمندگان در مرز و خط مقدم برای هر عکس العملی آماده هستند و ما در صورت هرگونه واکنش به تماس و ارتباط نیاز داریم. اگر تصمیم به پرتاب 100 موشک در عرض چند دقیقه به جولان گرفته شود، جوانان عملیات را انجام خواهند داد. دستاوردهای این نبرد که جبهه جنوب لبنان بخشی از آن است، به نفع همه لبنان خواهد بود. دستاوردهای پیروزی در امنیت، زمین، دریا و حاکمیت خواهد بود.

وی افزود: این وظیفه ماست که به دشمن، دوست و افراد ناچیز بگوییم: این مقاومت در لبنان از جنگ نترسید و نمی ترسد. مقاومت در طول شش ماه تاکنون به عنوان یک چشم‌انداز و استراتژی، نبرد خود را مدیریت کرده است، اما برای هر جنگی که دشمن به راه بیاندازد، کاملاً آماده است و ما هنوز از سلاح اصلی استفاده نکردیم. سرائیلی‌ها از روز اول از این جنگ فرار کردند، زیرا سران صهیونیستی می‌داند که جنگ با لبنان به چه معناست.

دبیرکل حزب الله گفت: مقاومت قوی است و لبنان با معادله طلایی و همبستگی قوی در محیط مقاومت با قدرت است. این نبرد که در آن همه جانفشانی‌ها بر دوش ماست، بر اساس یک پیام انسانی و جهادی است و ما در آن هیچ تردیدی نداشته‌ایم و آن را ادامه خواهیم داد و این عهد و پیمانی در روز قدس است.

کد خبر 1757597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha