اولویت خراسان جنوبی رفع موانع از پیش پای فعالان اقتصادی است

قناعت با بیان اینکه رفع موانع پیش پای فعالان اقتصادی در استان یکی از مهمترین رویکردهای امسال برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی است، گفت: برای شکوفایی اقتصادی نیاز است که از ابتکارات مردمی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز ظهر (۱۸ فروردین) در شورای اداری استان، اظهار کرد: مردم با بصیرت، انقلابی و ولایتمدار خراسان جنوبی در روز قدس امسال هم با حضور مثال زدنی خود در میدان دفاع از مردم مظلوم فلسطین سنگ تمام گذاشتند.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه امسال برگزاری انتخابات را در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خواهیم داشت، گفت: انتظار می‌رود فرمانداران این شهرستان‌ها همانند گذشته پای کار باشند و زمینه انتخابات سالم، باشکوه و رقابتی را فراهم کنند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با تأکید بر اینکه سخنان اخیر مقام معظم رهبری نقشه راه و اولویت‌های کاری در سال جدید است، گفت: مشکلات اقتصادی از نقاط ضعف ما محسوب می‌شود لذا دشمن توانسته در این سنگر پیشروی داشته باشد.

قناعت با بیان تاثیرگذاری اقتصاد در زندگی مردم ادامه داد: انتظار مردم این است که تصمیمات اقتصادی دولت در زندگی آنها اثر ملموس داشته باشد و باید در سال جاری این مسئله عملیاتی شود.

وی  با اشاره به اینکه رفع موانع پیش پای فعالان اقتصادی در استان یکی از مهمترین رویکردهای امسال برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی است، افزود: برای شکوفایی اقتصادی نیاز است که از ابتکارات مردمی استفاده کنیم.

استاندار بر شناسایی افراد خلاق و نیروهای جوان انقلابی و تحصیلکرده در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: هر جا دولت بستر را فراهم کرده و مردم در صحنه بودند توفیقات بیشتری حاصل شده است.

قناعت گفت: یکی از اهداف مهم در سال جاری اتمام کارهای نیمه تمام است لذا توجه به همه حوزه‌ها اهمیت دارد اما زنجیره تولید در حوزه معدن باید تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه برای همه کارهای انجام شده از سوی دولت سیزدهم باید پیوست رسانه‌ای تهیه کرد تا خدمات در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها به اطلاع مردم برسد،عنوان کرد: ارزیابی‌هایی در مورد تحقق شعار سال گذشته مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» صورت گرفته که بنا به فرموده مقام معظم رهبری انجام گرفتن کارها و وقوع پیشرفت‌هایی در هر دو بخش شعار انجام شده اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ریل‌گذاری زیادی در حال انجام شدن است و کارها با سرعت پیش می‌رود، افزود:  البته توقع نیست در یک سال به نقطه مطلوب برسیم اما مهم این است که کارها تعطیل نشود و سرعت کاهش نیابد لذا شتاب باید بیشتر شود.

وی در ادامه به بیان اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مسکن، راه آهن، احیای واحدهای تولید، ساخت بیمارستان، احداث باند دوم جاده، گازرسانی، انتقال آب دریای عمان، آبرسانی به روستاها و ... پرداخت و گفت: اقدامات مختلف اقتصادی و زیرساختی در دست اجرا امید را در دل مردم زنده می‌کند و دولت تمام توان خود را برای تحقق این اقدامات بکار گرفته است.

قناعت بیان داشت: امیدواریم که سال جاری با همراهی و مشارکت خوب مردم شاهد رونق تولید و کاهش نرخ تورم در استان باشیم.

کد خبر 1757747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha