شعر باید حاوی پیام‌های دینی، اخلاقی و معرفتی باشد

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جلسه اخیر با شعرا به نکات حساسی اشاره فرمودند، گفت: شعر باید پیام دینی، اخلاقی، معرفتی، ایستادگی و مقاومت داشته و راهگشا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان عصر امروز در عصر شعر رمضان با اشاره به اینکه در این محفل اشعار خوبی سروده شد، گفت: سال های متوالی است که رهبری در جمع ادبا، شعرا، عرفا و صاحبان فکر و اندیشه فرمایشاتی دارند. 


وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم تا گروهی را تعیین کنید تا مجموعه سخنرانی های رهبری در جمع شعرا و ادبا را در قالب یک کتاب به عنوان دستورالعمل قابل کاربرد برای یک بحث ماندگار تهیه کنند. 


امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جلسه اخیر با شعرا به نکات حساسی اشاره فرمودند، گفت: شعر باید پیام دینی، اخلاقی، معرفتی، ایستادگی و مقاومت داشته و راهگشا باشد.


آیت الله خاتمی با بیان اینکه تاریخ گواه است که مباحث حماسی در شعرها، سرنوشت جنگ را تغییر داده است، تصریح کرد: نمونه آن دو بیت شعر سوده همدانی بود که سرنوشت جنگ صفین را تغییر داد. 


وی به اشعار سروده شده در روز قدس امسال اشاره کرد و گفت: در خصوص قدس اشعار کمی سروده شده است که لازم است در این زمینه اهتمام بیشتری شود. 


نماینده ولی فقیه در استان با تشریح انتقام سخت گفت: انتقام سخت ما رعب و وحشت امریکا و اسرائیل از جوانان جبهه مقاومت است ولی دشمن تلاش می کند ما را در مسیری قرار دهد که آنچه او می خواهد انجام دهیم تا در مجامع بین المللی بر علیه ما استفاده کند،ولی خیالی باطل است.


امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه در روزگاری با فرمان سفیر آمریکا، رئیس جمهور کشوری ساقط می شد و یا در کشوری کودتا می شد، گفت: شاه ایران هم حتی برای تغییر سفیران کشور از رئیس جمهور امریکا اجازه می گرفت ولی امروز ایران اسلامی ضربه سخت انتقام را با حضور جوانان جبهه مقاومت می دهد.


آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه استفاده از زبان فارسی که زبان هویت و ملیت ما است در اشعار بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: فردوسی شاعر بزرگ ایران عمر خود را برای حفط این زبان سپری کرد. لازم است جوانان را به شناخت و درک اشعار شاهنامه دعوت کنیم. 


وی با یادآوری اینکه بستر رشد مکتب تشیع در ایران بود، گفت: این مهم به جهت مدنیت ۸۵۰۰ ساله ایران بود. ما نباید ریشه را فراموش کنیم، مدارس و دانشگاه ها، نسل جوان را با پیشینه پارسی آشنا کند همانطور که  رهبری فرمود ملتی که ریشه خود را نشناسد احساس هویت نمی کند.

کد خبر 1757769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha