توزیع قرآن به خط بریل در مسجدالحرام

ریاست امور دینی مسجد الحرام و مسجد النبی از طرح «مبصرون» برای توزیع قرآن کریم به خط بریل بین افراد کم بینا و نابینا در مسجد الحرام خبر داد.

به گزار خبرگزاری شبستان به نقل از مکه نیوز، ریاست امور دینی مسجد الحرام و مسجد النبی طرح «مبصرون» را به توزیع قرآن کریم به خط بریل بین افراد نابینا و کم بینا در مسجد الحرام در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان اقدام کرد.

این ابتکار به عنوان بخشی از برنامه ریاست امور دینی برای ایجاد فضای عبادی به منظور فراهم کردن تجربه دینی برای گروه نابینایان است که از سراسر جهان در ماه رمضان به دیدار بیت الله الحرام می آیند. این اقدام برای کمک به آنها برای تلاوت قرآن کریم و توجه به این قشر و ارایه بهترین خدمات به آنها انجام می‌گیرد.

ریاست امور دینی مسجد الحرام و مسجد النبی همچنین یک دستگاه قرآن الکترونیکی برای نابینان ایجاد کرده است که آنها بتوانند قرائت و تدبر و تفسیر قرآن کریم را به راحتی و سهولت به زبان بریل بخوانند.

ریاست امور دینی براساس برنامه ریزی‌های خود در ماه مبارک رمضان تمایل دارد تا برای بهبود سامانه خدمات دینی برای زائران حرمین شریفین، روی فناوری مدرن و برنامه‌های کاربردی دیجیتال و هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند و دستگاه‌های روباتیک را برای راهنمایی عمره گذاران در نحوه ادای مناسک با ترجمه همزمان به چندین زبان فعال می‌کند.

کد خبر 1757820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha