پُرمخاطب‌ترین رسم رمضان در کردستان

گلباغی گفت: جزء‌خوانی قرآن کریم از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های قرآنی کردستان در ماه مبارک رمضان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، کامل گلباغی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست هم‌اندیشی با مدیران موسسات قرآنی و فعالان و حافظان قرآنی کریم شهر سنندج ضمن ارائه گزارشی مبسوط از برنامه‌ها و رویدادهای قرآنی سال گذشته و برنامه‌های سال جدید اظهار کرد: جزءخوانی قرآن کریم که در بهار سال جاری و سال گذشته برگزار شد از پرمخاطب ترین برنامه‌های قرآنی است.

وی افزود: در طرح شهید آوینی بیش از دو نیم میلیارد تومان به عرصه فعالیت های قرآنی استان برای سال جدید اختصاص داده شده است.

فرید عزت پور رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان نیز در این نشست گفت: به اندازه فعالیت های هنری و فرهنگی به عرصه قرآن کریم نیز باید بودجه اختصاص داده شود.

وی افزود: مردم استان کردستان برای قرآن کریم ارزش بسیار زیادی قائل هستند، متاسفانه تنها اتاقی که در سازمان تبلیغات اسلامی استان به اتحادیه موسسات قرآنی استان اختصاص داده شده بود بدون اطلاع خالی و وسایل آن در راهرو این سازمان گذاشته شده است.

عزت‌پور از حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به فعالیت های قرآنی قدردانی می کنیم، بیشتر موسسات قرآنی به جهت کمبود اعتبارات دچار رکود و در صوت عدم حمایت تعطیل خواهند شد، در کشور هایی چون سوریه و امارات برای دارالتحفیظ ها برنامه های خوبی ترتیب داده شده است.

محمد کشاورزی حافظ کل قرآن کریم نیز گفت: گواهی ها و مدارک حافظان قرآن کریم استان را بسیاری از ادارات قبول ندارند، متاسفانه در شهر سنندج از سوی ادارات و سازمان های دولتی برای قاریان و حافظان قرآن کریم ارزش و اهمیتی قائل نیستند، در شهر سنندج استعدادها خوبی در عرصه قرآنی وجود دارد.

عزت ویسی حافظ کل قرآن کریم و نخبه قرآنی گفت: طرح ها و تکنیک قرآنی برای حفظ آسان و سریع قرآن کریم ساخته ام متاسفانه به دلیل مشغله کاریم امکان برگزاری کلاس ها و دوره های قرآنی برایم مقدور نیست، با استفاده از علوم و معارف قرآنی می توان بیشتر مشکلات موجود را حل کرد و از کولبری برادران وخواهران جلوگیری نمود، هیچ اداره ای از طرح ها و تکنیک های حفظ قرآنی کریم من حمایت نکرد، شهر سنندج با ویژگی های خاصی که دارد تربیت و روش های خاصی برای آموزش و تربیت حافظان قرآن کریم نیاز هست.

کد خبر 1757847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha