کنگره بزرگ بانوان گیلانی در دفاع از ارزش‌های اسلامی برگزار می شود

آیت الله فلاحتی از برگزاری کنگره بزرگ بانوان گیلانی در دفاع از ارزش‌های اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز ( یکشنبه ۱۹ فروردین ) در دیدار با دبیر و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در رشت اظهار کرد: عفاف و حجاب مقوله ایی فرهنگی است که در بستر اقدامات ایجابی و روشنگری، به نتایج مطلوب می رسد و دست اندرکاران این حوزه باید با درایت، جامع نگری و درک بهینه از شرایط به دفاع از ارزشهای اخلاقی و رفتاری اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ورود قدرتمندانه و هوشمندانه برای حل معضلات فرهنگی و بدحجابی را مطالبه مردم دانست و گفت: قرار شد "کنگره بزرگ بانوان گیلانی در دفاع از ارزش‌های اسلامی" با حضور بانوان فعال در عرصه امر به معروف برگزار شود و کارهای میدانی بیشتری در کف خیابان‌ها صورت گیرد.
وی هرگونه برخورد سلبی در بستر پاسخگویی منکرانه به منکرات اجتماعی را بی نتیجه دانست و اضافه کرد: اقناع مخاطب و تفهیم ارزشها از شروط اصلی انجام فریضه ی مهم امر به معروف و نهی از منکر است که تنها با سعه ی صدر و تداوم تعاملات بازدارنده نتیجه خواهد داد.
امام جمعه ی رشت همچنین با تاکید بر اینکه آسیبهای افراط در مواجهه با هنجارشکنی، کمتر از پیامدهای رفتاری هنجارشکنان  نیست، گفت: بهترین راهکار برای برخورد با پدیده ی مذموم بی حجابی و ترویج معروفات و حسنات ،بهره گیری از ظرفیت بانوان دلسوز و مدبر است که باید در دستورکار قرار گیرد.
رییس ستاد امر به معروف ونهی از منکر گیلان هم در این دیدار روند کلی رفتارهای اجتماعی در حوزه ی عفاف وحجاب را رو به بهبود و امیدوار کننده دانست و افزود: این دستاورد، ثمره ی اقدام هوشمندانه و قدرتمندانه ی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان بوده که باید در بستر تعامل سازنده ی مجموع دست اندرکاران تداوم یابد.
محمد مهدی صدیقی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این دیدار عملکرد یکسال گذشته این ستاد را در چهار حوزه ی آموزش،بازرسی، ایجاد سازوکارهای رصد هنجارشکنی ها و تشکیل شوراهای امر به معروف در سراسر استان اعلام کرد و گفت: در یک سال گذشته ۷۲۵ نفر از فعالان حوزه ی امر به معروف و نهی از منکر استان حضوری در کارگاههای آموزشی شرکت کرده اند و ۷۰۰ نفر هم از طریق فضای مجازی آموزش دیده اند.

کد خبر 1757926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha