دولت سیزدهم برای خروج کشور از رکود فرهنگی تلاش‌های گسترده دارد

مخلص الائمه با بیان اینکه دولت سیزدهم تلاش کرده تا کشور را از رکود فرهنگی خارج کند، گفت: امید است با همدلی و همراهی اصحاب قرآنی بتوانیم گام موثری در راستای رونق این حوزه برداریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، امروز (۱۹ فروردین) در گردهمایی خانواده های قرآنی و تکریم از چهره های قرآنی ملی و بین المللی، ضمن تبریک به مدال آوران و رتبه های برتر قرآنی، گفت: استان مرکزی در حوزه های قرآنی در سال های اخیر خوش درخشیده؛ گرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.


استاندار استان مرکزی با بیان اینکه دولت سیزدهم تلاش کرده تا کشور را از رکود فرهنگی خارج کند، خاطر نشان کرد: امید است با همدلی و همراهی شما اصحاب قرآنی بتوانیم گام موثری در راستای رونق این حوزه برداریم.

وی با بیان اینکه در گذشته گاها میدان  برای انجام فعالیت های فرهنگی در کشور مهیا نبوده است، ادامه داد: همدلی و همراهی و تلاش همه جانبه در راستای فعالیت های فرهنگی می تواند بسیار موثر باشد.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و اظهار داشت: این نگاه ۲۰۳۰ در لایه های زیرین و تار و پود فرهنگی کشور بیش از ۱۲ سال به صورت قدرتمند نفوذ پیدا کرده بود و روح نادرست این سند همچنان وجود دارد؛ امروز  شاهد هستیم که تار و پود فرهنگی کشور با قرآن آن طور که باید مانوس نیست.

استاندار مرکزی در ادامه از همه مسئولان  و فعالان قرآنی، مدیران موسسات قرآنی و خانواده های آنها  تقاضا کرد تا همچنان در این زمینه فعال باشند.

وی گفت: دولت ها به جامعه قرآنی بدهکار هستند ولی با این وجود تقاضا می‌شود جامعه قرآنی پای کار باشند تا بتوانیم گام های اساسی در راستای ترویج و تبیین فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه برداریم.

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه باید قرآن را در عرصه فرهنگ وارد کنیم ادامه داد: قرآن باید در همه عرصه ها حضور داشته باشد؛ همه باید یک گام عمیق و جدی برداریم و قرآن را به عرصه فرهنگ بیش از پیش وارد کنیم.

وی ادامه داد: ویژگی های منحصر به فرد قرآن این است که در زمان و مکان محصور نیست قرآن فرا مکان و فرا زمان است و همه می توانند در آن تامل و تدبر کرده و از آن بهره بگیرند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ما در حوزه فرهنگ نیازمند حضور اصحاب قرآن هستیم، اضافه کرد: از قرآنیان انتظار زیادی داریم و ما نیز باید در جهت تحقق توقعات جامعه قرآنی تلاش کنیم که قرآن به عمق فرهنگ قوی وارد شود.

استاندار مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: انشالله امسال جشن بین المللی نابودی اسرائیل را بگیریم و بحمدالله امروز شاهد مقاومت رزمندگان هستیم و نمادهای شکست این ارتش پوشالی نمایان شده است.

کد خبر 1757941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha