«فلسطین»؛ محور افطارهای میان‌ادیانی فیلیپین در رمضان ۲۰۲۴

چندین دهه است که فیلیپینی‌ها از مذاهب مختلف افطارهای همبستگی را برگزار می‌کنند، اما در رمضان سال ۲۰۲۴ میلادی افطارهای رمضانی جوامع مسلمان و مسیحی به فرصتی برای افزایش آگاهی درباره فلسطین تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، چندین دهه است که فیلیپینی‌ها از مذاهب مختلف افطارهای همبستگی را برگزار می‌کنند، اما در رمضان سال ۲۰۲۴ میلادی افطارهای رمضانی جوامع مسلمان و مسیحی به فرصتی برای افزایش آگاهی درباره فلسطین تبدیل شد.

در این کشور با اکثریت مسیحی که بیش از ۱۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد، مسلمانان حدود ۱۰ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند که بیشتر آنها در جزایر جنوبی میندانائو و مجمع الجزایر سولو زندگی می کنند.

در طول ماه مبارک رمضان، مسیحیان و مسلمانان در میندانائو افطاری های همبستگی را برای مشارکت با جامعه محلی و تقویت همکاری بین سنت های مذهبی ترتیب می دهند.

یکی از سازمان دهندگان این نشست ها، اتحادیه میان ادیانی است که ضیافت‌های افطاری آن امسال بر فلسطین متمرکز بود.

«امیره علی لیداسان»، دبیر کل این اتحادیه در این باره گفت: رمضان زمان تامل و رشد معنوی مسلمانان است؛ در نتیجه با افزایش آگاهی و مشارکت در گفتگو در مورد فلسطین در طول ماه رمضان می‌توانیم همدلی و انگیزه اقدام جمعی را تقویت کنیم.

این جلسات افطاری با موضوع «تقویت همبستگی با آرمان مردم فلسطین برای عدالت، صلح و حق تعیین سرنوشت» شامل نمایش و گفتگو درباره تاریخ و اوضاع کنونی فلسطین بود.

لیداسان گفت: ما فلسطین را به دلیل تشدید حملات به آنها از روز ۷اکتبر سال گذشته میلادی که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ هزار نفر از جمله ۱۳ هزار کودک شد، انتخاب کردیم.

وی افزو: ما معتقدیم که متقاعد کردن مردم برای ادامه حمایت از درخواست‌های آتش‌بس و درک مبارزه جمعی مردم فلسطین مهم است.

در افطاری‌های ماه مبارک رمضان همچنین از رهبران کلیساهای مسیحی که برخی از آنها به فلسطین سفر کرده اند، دعوت شد تا در مورد وضعیت اسفبار فلسطینی‌ها و آنچه به عنوان کارزار نسل کشی صهیونیستی توصیف می‌شود،صحبت کنند.

به گفته لیداسان، برای همه جوامع ضروری است که مبارزات فلسطینی‌ها را درک کرده و آن را با مبارزات خود هماهنگ کنند.

وی خاطرنشان کرد که اتحادیه میان ادیانی به افزایش آگاهی در مورد فلسطین پس از ماه رمضان ادامه خواهد داد، از جمله اینکه یک مجمع در ماه آوریل برای بحث در مورد روند دادگاه بین المللی دادگستری که در آن آفریقای جنوبی اسرائیل را به ارتکاب نسل کشی در غزه علیه مردم فلسطین متهم کرده است، برگزار می‌شود.

این اتحادیه همچنین قصد دارد با انجمن دوستی فیلیپین و فلسطین در روز ۱۵ می، روز بزرگداشت نکبت که به عنوان فاجعه نیز شناخته می شود، تظاهرات اعتراضی برگزار کند.

لیداسان گفت: این مهم است که ما مردم را تشویق کنیم تا مبارزات فلسطینی‌هایی را که تحت اشغال زندگی می‌کنند به رسمیت بشناسند و دست به اقدام بزنند.

وی افزود: مراسم افطار همبستگی برای همین است که فرصتی برای تقویت همدلی و تفاهم فراهم می کند.

کد خبر 1758055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha