آشنایی دانش‌آموزان سریلانکایی با اسلام در ضیافت افطار «کلمبو»

انجمن مدنی مسلمانان سریلانکا میزبان یک‌هزار و 500 دانش آموز از پیشینه های مذهبی مختلف برای ترویج تفاهم و گفتگوهای میان‌ادیانی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «arabnews»، یک سازمان اسلامی در «کلمبو» سریلانکا میزبان یک‌هزار و 500 دانش آموز و خانواده‌هایشان از پیشینه های مذهبی مختلف برای ترویج تفاهم و گفتگوهای میان‌ادیانی بود.

مسلمانان کمتر از 10 درصد از جمعیت 22 میلیونی سریلانکا که عمدتا بودایی هستند را تشکیل می دهند.

سیدی فاروق، رئیس انجمن مدنی مسلمانان سریلانکا و سازمان‌دهنده این رویداد به عرب نیوز گفت: سریلانکا کشوری چند مذهبی و چند قومیتی است و ما می‌خواهیم افکار و اعتقادات خود را با برگزاری مراسم افطاری با آنها به اشتراک بگذاریم.

انجمن مدنی مسلمانان سریلانکا که پس از حملات عید پاک سال 2019 در کلمبو که منجر به کشته شدن حداقل 250 نفر شد، تشکیل شد در سه سال گذشته با موسسه «سوپ کیچن» سریلانکا برای برگزاری مراسم که هدف آن ارتقای درک بهتر در میان جوامع مختلف کشور است، شریک شده است.

«زرینه اکبرعلی» از اعضای موسسه خیریه «سوپ کیچن» سریلانکا  در این باره گفت: آنچه ما می‌خواهیم به نمایش بگذاریم این است که چگونه مراسم افطار را برگزار می‌کنیم و چگونه کارها را با وحدت انجام می دهیم.

وی افزود: مردم باید متجوجه شوند و درک کنند که ایمان مسلمانان چیست تا زیبایی اسلام را به شیوه ای ساده درک کنند.

امسال افطار در منطقه«باتارمولا» که ساکنان آن عمدتا بودایی هستند برگزار شد.

اکبرعلی گفت: ما مراسم افطاری امسال را برای هدف خاصی به این منطقه آوردیم تا از آنها دعوت کنیم که بخشی از فرهنگ و ایمان ما باشند.

«داماناندا ترو»، یک راهب بودایی گفت که این رویداد یک فرصت عالی برای درک متقابل است.

وی افزود: درک همدیگر، نشان دادن نحوه اجرای مناسک دینی و قدردانی از پیام ارزشمندی که به اشتراک می گذارند، چیز بسیار خوبی است و  من واقعا خوشحالم که این را می بینم.

ترو همچنین گفت: ما تنها در صورتی می‌توانیم به یکدیگر نزدیک شویم که فهم متقابلی از ارزش‌های هم داشته باشیم و آنها را درک کنیم.

کد خبر 1756961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha