رزمایش جهاد ملی امنیت غذایی پایدار در خراسان رضوی

مسؤل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی گفت: رزمایش جهاد ملی امنیت غذایی پایدار در ۲۵۰ روستا و ۲۵ شهرستان استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

احمد گل محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: یکی از برنامه های ما در جهاد کشاورزی رزمایش جهاد ملی امنیت غذایی پایدار است که با همت کارشناسان بسیج جامعه کشاورزی خراسان رضوی در ۲۵۰ روستا و ۲۵ شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این رزمایش از ابتدای ماه مبارک رمضان  و همزمان با ایام نوروز آغاز و هم اکنون با حضور ۳۰ گروه جهادی در سه عرصه محصولات زراعی استان، درختکاری و دامپزشکی به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی در حال اجرا می باشد.

مسؤل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه نوروز در ماه مبارک رمضان قرار گرفته، گروه‌های جهادی سازمان بسیج جامعه کشاورزی همچنان مشغول به ارائه خدمت هستند.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که در دستور کار قرار گرفته موضوع پایش و مبارزه با آفت غلات است که به خصوص در مزارع گندم این موضوع باید صورت بگیرد. این مورد باید رصد و پایش شده و به اطلاع کشاورز برسد که اگر نیاز به مبارزه با آفت دارد اقدامات لازم را سریعا انجام دهند تا مزرعه دچار خسارت نشود.

گل محمدی یادآور شد: سال گذشته در اثر حضور همین گروه‌های جهادی در اکثر نقاط استان شاهد برداشت گندم بدون آفت زدگی بودیم. 

وی همچنین عنوان کرد: امیدواریم امسال هم به لطف خدا و عنایت امام رضا(ع) با حضور مستمر و جهادی مهندسین کشاورزی در سال جهش تولید با مشارکت مردم، رزمایش جهاد ملی امنیت غذایی پایدار به خوبی به پایان برسد.

پایان پیام/

کد خبر 1758144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha